SV Meerkerk naar finale bekercompetitie door uitschakelen Kozakken Boys

Kozakken Boys JO11-5

Niels van Zandwijk (scrimmage)
Sem Vink (schot)

Onder 11, JO11-2, Groep 6 0

10 mei 2017 19:00

Woensdagavond 10 mei mogen we noteren voor de halve finale van de bekercompetitie uit tegen Kozakken Boys. Eigenlijk stond de wedstrijd voor 13 mei gepland maar gezien de toernooien kon gelukkig in goed overleg besloten worden de wedstijd doordeweeks te spelen.

Om 18:00 uur gaat de kolonne richting Werkendam, al snel lijkt het of er veel supporters aanwezig zullen zijn gezien de drukte richting het zuiden op de A27. Vreemd genoeg rijden de meesten bij de afslag rechtdoor en gaan wij keurig richting Werkendam.  Dus toch niet veel publiek?

We koesteren onze herinneringen aan het uitspelen tegen Kozakken Boys, ooit met 1-11 gewonnen tijdens een langdurige regenbui. Een mooie pot waarbij Meerkerk geen last leek te hebben van het slechte weer. Vandaag is het anders, eindelijk schijnt het voorjaarszonnetje en zien we dat de thermometer de 16 graden aantikt. Prima weer voor een mooie bekerwedstrijd.

Onder aanvoering van Mees fluit de scheidsrechter (in spijkerbroek DJ ??) voor het begin. De opdracht is duidelijk, druk naar voren en proberen snel de wedstrijd te beslissen.

Kozakken Boys komt er niet aan te pas maar het is Meerkerk dat net de scherpte voorin mist om direct doeltreffend te zijn. Kansen zijn er maar het geluk ontbreekt.

Daarbij moet gezegd worden dat de tegenstander zeer compact speelt en zichzelf steeds voor de bal werpt. In de 6e minuut is het topdrukte in de zestien waarbij de ballen in willekeurige volgorde de lat, pal, been, voet raken van Jan en alleman. Tot de bal voor de voeten van Niels komt die de bal het doel weet in te werken, de 0-1 is een feit.

Ergens lijkt er wat te knakken bij Kozakken Boys, gemopper op de scheidsrechter en op elkaar. Vreemde en voor ons onbekende situatie maar we kunnen er helaas niet van profiteren. Komt Meerkerk dan in gevaar? Nee, het is Meerkerk dat zeer mooie combinaties laat zien.

Een zeer correcte balafname van Thomas (gaat ook wel eens ietsie anders) doet bij één speler van de tegenstander het vuur ontbranden. Is het Thomas die het moet ontgelden? Nee, alle frustraties worden op de scheidsrechter geuit.

Kort voor rust dan toch de wellicht bevrijdende 0-2, prachtig gescoord door Falco die op aangeven van Niels twee/drie man passeert en de bal in de verre hoek jaagt.

Na de rust spelen we uiteraard aan de andere zijde van het veld. Dan zou je zeggen, logisch maar ook nu blijkt dat onze kant van de eerste helft niet ideaal is voor Kozakken Boys. Na twee minuten bezig te zijn, vind de scheidsrechter dat een doel welke keurig achter de lijn staat (in de buurt van zijn eigen doel) toch verplaatst moet worden. Eerlijk gezegd kregen wij hem de eerste helft niet zo ver om dat te organiseren.

Vervolgens blijven we een prima spelend Meerkerk zien dat mooie combinaties op de mat legt. Maar doelpunten volgen niet, en weer niet, en nog niet. Dan gebeurd er iets wat menigeen langs de lijn nooit heeft meegemaakt (en hopelijk ook nooit meer hoeft mee te maken). De scheidsrechter gaat nadrukkelijk het team coachen en roept zelfs luid en duidelijk “Kom op, Kozakken Boys”.

Niet echt sportief en als dan ook ingooien en corners worden onthouden, lijkt het erop alsof we een laatste zware vijf minuten krijgen.

Gelukkig blijven de spelers voorin koelbloedig en reageren ze door het scoren van twee fraaie doelpunten. Beter als dit kun je niet reageren. Falco schiet hard de 0-3 binnen en Sem scoort op aangeven van Kaj (verre uittrap) de 0-4.

Ook de scheidsrechter vindt het welletjes en fluit voor het eind van de wedstrijd.

De finale van deze bekercompetitie is behaald met mooie wedstrijden, harde strijd en prachtige doelpunten. Proficiat jongens!

Op 10 juni mogen we naar de finaledag in Hank, tijden nog onbekend maar houdt de site goed in de gaten.

Tot die tijd gaan we ons opmaken voor drie toernooien, te weten:

13 mei bij Boeimeer

20 mei bij Beesd

27 mei in Meerkerk

Wederom trots op ons team dat al twee jaar volle bak gaat in alle competities, super gedaan boys!

Fijne avond.

Arco