SV Meerkerk 3 - LRC 6

Mannen, 3, Groep 5 31

2 september 2017 14:30

Wedstrijdverslag SV Meerkerk 3 – LRC 6

Op zaterdag 2 september begon het seizoen – na een lange zomerstop – met de bekerwedstrijd tegen LRC 6. Vorig jaar hebben de meeste spelers met Meerkerk 4 een mooi bekertoernooi gespeeld waarin het uiteindelijk strandde in de halve finale. Met de wetenschap dat de andere wedstrijd in de bekerpoule niet door ging, kon vandaag direct de koppositie gepakt worden en alvast een kleine stap richting de knock-outfase gemaakt worden. Helaas zijn er al een aantal spelers in de lappenmand beland: zowel Jacco als Jurre zitten momenteel in het gips en zijn voorlopig uit de roulatie. Die laatste kwam overigens wel op krukken lopend richting ’t Hoog om zijn team te supporten, een prestatie op zich. Verder besloot onze captain om maar meteen een weekendje weg te gaan. Meerkerk startte met de volgende namen: Ruben – Ferry, Frank, Pascal, Cliff – Guando, Barry, Boer, Matthias – Ruud en Leon. Scheidsrechter van dienst was de heer A. Verkerk.

De wedstrijd startte moeizaam van 2 kanten. Beide teams ontbrak het duidelijk aan spelritme en er werd veel slordig balverlies geleden. Zo ook na 13 minuten toen Meerkerk de bal verspeelde rond de middellijn. LRC zocht meteen de diepte en de aanvoerder kon één-op-één met Ruben eenvoudig afronden. 10 minuten later werd de stand weer gelijk getrokken door spits Ruud, die door Leon werd gelanceerd en de bal rustig langs de keeper schoof. Nog voor rust kwam Meerkerk op 2-1 door een schitterende volley van Leon op aangeven van Ruud. Meteen het hoogtepunt van de wedstrijd, want er viel niet heel veel te genieten voor de toeschouwers.

In de 2e helft nam Boertie de fluit over van Ralf, die zijn rentree maakte als speler van Meerkerk 3. Ook Nol, Hijkie en voormalig hockeyer Voice kwamen binnen de lijnen. Het spelniveau werd er van 2 kanten niet beter op. Wel zorgde de ijverige Nollie voor wat beleving en met enkele solo-acties kreeg hij het publiek op de banken. In de afronding schort er wel eens iets aan, maar daar kan op getraind worden ;-). Na een kwartier spelen leed de uitgekomen keeper van de gasten balverlies en Ruud probeerde met een fraai afstandschot over de goalie heen doel te treffen. Het schot spatte uiteen op de lat, maar de rebound was voor de doorgelopen Pascal die er 3-1 van maakte. Toen Ruud niet lang daarna op aangeven van Nol de 4-1 noteerde was de wedstrijd definitief gespeeld. LRC deed uit een goed uitgespeelde aanval nog wat terug en Ruud noteerde nog zijn 3e van de middag wat de eindstand op 5-2 bracht.

Zo start Meerkerk 3 het seizoen goed, is er aan de conditie gewerkt en zijn de kansen om door te bekeren volledig in eigen hand. Volgende week staat de derby tegen Noordeloos 2 op het programma, die wedstrijd wordt om 14.30 gespeeld in Noorwegen.