Sv Noordeloos 2 – sv Meerkerk 3

Assist: Barry Boom

Mannen, 3, Groep 5 31

9 september 2017 14:30

Vandaag staat de wedstrijd tegen onze “vrienden” uit Noordeloos op het programma. Sinds mensen heugenis hebben we niet meer verloren van deze mannen dus daar mocht dit jaar geen verandering in komen. De weergoden hebben het de afgelopen dagen al flink laten afweten maar vanmiddag was het weer helemaal niet slecht. Door het slechte weer gingen we dit jaar niet op de fiets maar achteraf had dit best gekund.

Deze keer hebben we een aardig gemixt elftal, we kregen 3 personen terug van het tweede. Jesse van Putten, Jesse Breijer en good old Jos Looman. Hijkie & Raf hebben zich (vrijwillig/per loting) bereid gevonden om mee te doen tegen Peursum bij Meerkerk 4 aangezien zij te weinig man hadden. Verder misten we Ferry, van Zee, Sjacco en Julle. Gelukkig was de bieraanvoerder wel paraat voor onze koude versnapering na de wedstrijd, held! Appie en Mike waren dit seizoen wel voor het eerst aanwezig en gingen dus hun eerste minuten van het seizoen maken.

Door de vele middenvelders die dit keer aanwezig waren moest er flink geschoven worden maar de leiders hadden weer een opstelling uitgevogeld. Daardoor speelde niet iedereen op zijn vaste positie maar we moeten het toch echt met elkaar fixen vandaag.

Het begin van de wedstrijd was even wennen. Aan het fopgrasveld wat steeds droger werd en we moesten nog wat aan elkaar wennen. Noordeloos had wat vaker de bal maar speelde die vooral achter in rond. Een diepe bal van Barry brak de wedstrijd open, Nollie nam hem handig en technisch keurig mee en tikte de bal netjes langs de keeper. Vorige week lukte het hem nog niet om het net te vinden maar Nollie is los. De volgende tegenstanders zullen gewaarschuwd zijn. Naar mate de 1e helft vorderde werd Noordeloos wat gevaarlijker via de snelle voorhoede. Ze creëerde een overtal situatie op het middenveld maar werden alleen uit corners en of een makkelijk gegeven vrije trap gevaarlijk. Vlak voor rust scoren zij echter toch vrij onverwacht de gelijkmaker, Boertie wil als laatste man de bal inspelen op Jesse maar die word geblokt. De bal valt verrassend voor de spits van Noordeloos en die knalt de bal binnen.  Dit deed hij echter in buitenspelpositie maar onze grens in de vorm van Mike was zo verrast dat hij niet vlagde. Zo kun je zien dat het absoluut geen eitje is om als laatste man te spelen ;)

Vlak daarna is het rust, we hadden vandaag een zware bank. Mikey, Appie, Spa en Ruudjes kwamen in het veld om de drie punten binnen te harken. De wedstrijd ging nog steeds gelijk op, Noordeloos was iets fitter en gevaarlijk met de snelle buitenspelers. Echt grote kansen kwamen er niet en anders stond Rubi op zijn post. Meerkerk kreeg ook wat kansen via Jesse, Mike en Ruudjes. De wedstrijd leek op een 1-1 af te stevenen. Helaas verwerkte Spa een voorzet van Noordeloos niet helemaal lekker maar legde hem panklaar op de 16 neer. Daar wist Noordeloos wel raad mee en zij prikte de 2-1 binnen. Jammer voor ons, er is duidelijk nog een hoop werk te verzetten maar er is voldoende potentie om te zien dat we elke weer beter zullen worden.

Volgende week wacht Leerdam Sport voor de beker!