Pijnlijke nederlaag voor Meerkerk tegen Pelikaan

Pelikaan 1

Mannen, 1, 2e klasse F

18 november 2017 14:30

Meerkerk speelt vandaag de belangrijke thuiswedstrijd tegen Pelikaan. De gasten hebben voor aanvang van de wedstrijd 1 punt meer dan Meerkerk, het belang van deze wedstrijd is duidelijk, de winnaar laat de staartploegen voorlopig achter zich. De ploeg die vanmiddag verliest moet zich serieus zorgen gaan maken. Dick Kooijman en Floren Streefkerk ontbreken door een hamstring blessure. Keeper Wilco den Tuinder kan vandaag weer in de basis starten.

Theo van Zessen start vandaag vandaag als meest verdedigende middenvelder, de rechts back positie wordt vanaf het begin ingenomen door Leon de Leeuw. De wedstrijd op het waterkoude complex het Hoog staat onder leiding van scheidsrechter van Hoogdalem. Na een korte periode van aftasten van beide zijden is de eerste mogelijkheid voor de gasten uit Zwijndrecht. Theo van Zessen moet samen met keeper Wilco den Tuinder meteen vol aan de bak om een tegendoelpunt te voorkomen.

In de 13e minuut probeert Meerkerk een aanval op te zetten, het uitverdedigen gaat aarzelend. Het duurt zo lang dat balverlies wordt geleden halverwege de eigen speelhelft. Sharog Susani  komt in balbezit, hij heeft gezien dat Wilco den Tuinder een paar meter voor zijn doel staat en waagt een doelpoging met een boogbal. Met een mooie curve verdwijnt de bal over Wilco den Tuinder maar onder de lat in het doel. Een prima doelpunt waardoor Meerkerk binnen een kwartier is aangewezen op achtervolgen. Gesteund door de voorsprong wordt Pelikaan hierna de betere ploeg.

Na een kleine 25 minuten moet Theo van Zessen weer ingrijpen om een missertje van Gert Jan Koekkoek te corrigeren. Hierna zien de geel-zwarten kans het spelbeeld te kantelen, ook gaan ze bij Pelikaan wat foutjes maken. De thuisploeg heeft pech als een dieptepass van Joop Friedeman op de hak komt van Bart Koomans, jammer want hierdoor gaat de doorbraak van Bart verloren. Nog net binnen het half uur geeft scheidsrechter van Hoogdalem een vrije trap aan Meerkerk op een meter of 18 van het doel. De muur van Pelikaan lijkt niet goed te staan, de vrije trap van Youri van Blanken verdwijnt helaas net naast de kruising. In de eindfase van de 1e helft is het even schrikken als een afstandschot van Jordy van Buren net naast het doel verdwijnt terwijl Wilco den Tuinder als aan de grond genageld staat.

In de rust blijft Leon de Leeuw achter in de kleedkamer, zijn plaats wordt ingenomen door Jacco van Zessen. Meerkerk pakt het energiek aan in de eerste minuten. Een verre ingooi van Thijs van Klij zorgt voor gevaar, Gert Jan Koekkoek kan bijna binnenkoppen. Even later laat Melvin van den Heuvel een verraderlijke punter los die net naast het doel van keeper Jeroen de Veij verdwijnt. De grootste kans is even later voor Bart Koomans. Na een corner komt de bal op enkele meters voor het doel min of meer toevallig voor zijn voeten. Bart schrikt van de mogelijkheid en komt niet toe aan afronden.

Na een kwartier ebt het Meerkerkse overwicht langzaam weg. Halverwege de tweede troeft Anouar Said met een hoog geheven been Gijsbert Bruijnes en Gert Jan Koekkoek af. De spits houdt het overzicht en speelt de bal met een boogbal in het Meerkerkse doel, hij beslist hiermee de wedstrijd.  Trainer Michel de Raad probeert tegen beter weten in nog iets te forceren door Gert Jan Koekkoek naar de spits te sturen. De echte overtuiging ontbreekt echter bij de thuisploeg, in minuut 38 maakt Pelikaan de wedstrijd helemaal af, weer is het Anouar Said die kan afronden.  Het blijft vanmiddag bij een teleurstellende  0 – 3.

De Meerkerkse keeperstrainer Sjaak de Wild heeft al enige tijd veel last van zijn knie. Vanmiddag vertelde Sjaak me dat hij maandag wordt geopereerd aan het pijnlijke gewricht. Namens alle Meerkerkse voetballiefhebbers wil ik Sjaak veel succes wensen bij de operatie en bij de langdurige revalidatie die hem te wachten staat!

Opstelling Meerkerk: Wilco den Tuinder, Leon de Leeuw (45 Jacco van Zessen), Thijs van Klij, Gert Jan Koekkoek, Gijsbert Bruijnes (75 René van Genderen), Theo van Zessen (75 Sander Slomp), Melvin van den Heuvel, Mechiel van Zessen, Joop Friedeman, Youri van Blanken, Bart Koomans.

K.O.