Meerkerk speelt gelijk tegen sterker geacht Drechtstreek

Drechtstreek 1

Mannen, 1, 2e klasse F

24 februari 2018 14:30

Vanmiddag speelde Meerkerk een uitwedstrijd tegen Drechtstreek. Ondanks de vorst kon er gelukkig op het hoofdveld worden gespeeld, bij afkeuring van het hoofdveld zou Drechtstreek genoodzaakt zijn geweest om uit te wijken naar het kunstgras bijveld.Meerkerk moet het vandaag stellen zonder Bart Koomans. De wedstrijd staat onder leiding van scheidsrechter Molenaar uit Ophemert. Meerkerk speelde dit seizoen al eerder onder zijn leiding, opvallend genoeg ook in Papendrecht, de uitwedstrijd tegen vv Papendrecht.

Voor alle aanwezigen is het prettig dat op het hoofdveld gespeeld kan worden, de spelers voetballen liever op gras dan op plastic, voor het publiek is het prettig omdat beschutting kan worden gezocht tegen de koude wind op de tribune.  In de beginfase van de wedstrijd is er een periode van ongeveer 10 minuten die door beide teams wordt gebruikt om te wennen aan de omstandigheden, in deze periode zijn  er voor de beide doelen geen gevaarlijke situaties.  Na deze openingsfase gaat Drechtstreek bouwen aan een veldoverwicht.

Het eerste doelgevaar voor de thuisclub ontstaat na balverlies op het middenveld bij Meerkerk. Gelukkig kan de situatie in de Meerkerkse verdediging worden opgelost en meteen is iedereen gewaarschuwd dat concentratie vereist is. Na een kwartier spelen gaat het overwicht van de thuisploeg kansjes opleveren. Eerst is er een solo van Jillroy Ruiz die ten koste van een corner moet worden onderbroken. Nog geen twee minuten later moet Wilco den Tuinder handelend optreden om dezelfde Jillroy Ruiz te stuiten, ook nu weer met een corner van de thuisploeg als gevolg.

Meerkerk leunt vandaag toch sterk op zijn verdedigers en keeper. Naast Wilco den Tuinder is vandaag René van Genderen goed op dreef. Hij wint vrijwel al zijn duels, in balbezit kiest hij voor de eenvoudige oplossing waardoor de bal steeds in Meerkerks bezit blijft. Het gevaar van de thuisploeg komt vaak bij rechtervleugelverdediger Jorn van Drimmelen vandaan, regelmatig komt hij langs de zijlijn opgestoomd, zeker in de eerste helft heeft hij regelmatig een gevaarlijke voorzet in huis.  Rond het half uur kan Wilco zich tweemaal onderscheiden met reddingen met de voet, vooral de redding op de inzet van Randy Kroos is knap.

In minuut 33 dreigt het dan toch mis te gaan voor Meerkerk, een voorzet van de flank komt bij de volledig vrijstaande Michael  Slingerland, gelukkig voor Meerkerk mislukt zijn kopbal totaal en belandt de bal naast het doel van Wilco den Tuinder.  Even later moet Gert Jan Koekkoek vol aan de bak als Slingerland goed wordt ingespeeld.  De spits wil in de draai uithalen, Gert Jan kan met een uiterste krachtsinspanning blokken.  Kort voor rust onderbreekt Youri van Blanken een breedtepass in de verdediging van Drechtstreek, zijn poging om keeper Joris Moesman met een lob te passeren mislukt. Al met al moet Meerkerk blij zijn met de 0 – 0 ruststand.

Ook in deel twee zal Drechtstreek een overwicht hebben en moet Meerkerk het hebben van snel uitgevoerde uitvallen. De eerste kans in de tweede helft is voor Meerkerk in de persoon van Melvin van den Heuvel, zijn inzet verdwijnt in het zijnet. Meteen daarna is er een 100% kans voor de thuisploeg, een prima voorzet van Patrick Kunst wordt door Michael Slingerland over het doel gekopt. Even later wordt een corner van de thuisclub met een stuit over het doel gekopt, hier zou Wilco  kansloos zijn geweest. Drechtstreek blijft de betere ploeg, de laatste 20 minuten wordt de thuisploeg slordig en komen er zowaar ook wat mogelijkheden voor Meerkerk.  Floren Streefkerk en Youri van Blanken zijn de mannen die voor het gevaar moeten zorgen, een winnend doelpunt van Meerkerk zou echt teveel van het goede zijn geweest. Het op basis van hard werken behaalde punt geeft de Meerkerkse burger moed.

Volgende week staat een uiterst belangrijke  thuiswedstrijd tegen Brederodes gepland, het doorzetten van de vorst kan zomaar voor een afgelasting zorgen, trainer Michel de Raad en zijn ploeg moeten in ieder geval zorgen dat ze er klaar voor zijn.

Opstelling Meerkerk: Wilco den Tuinder, Thijs van Klij, René van Genderen (75. Jacco van Zessen), Gert Jan Koekkoek, Gijsbert Bruijnes, Theo van Zessen, Dick Kooijman, Mechiel van Zessen (80. Leon de Leeuw), Youri van Blanken, Melvin van den Heuvel (82. Sander Slomp), Floren Streefkerk

K.O.