De man met de linker van dynamiet

Ameide 4

Assist: Ron Bassa
Matthijs Visser (intikker)
Assist: Coen Janssen

Mannen, 3, 4e klasse 09

23 september 2017 14:30

De man met de linker van dynamiet, dat was Mike van kersbergen afgelopen zaterdag. Mede door zijn 4 goals boekte Meerkerk een eclatante 5-1 overwinning op de buren uit Ameide.

Vanaf het begin scherp beginnen had leider/speler Frank aangegeven. En zo gebeurde het. Meerkerk had in de 1e fase van de wedstrijd het beste van het spel waarin al snel een paar kansen te noteren vielen. Mike met een schot, Nol met een geplaatste bal op de paal na een prima voorzet van Matthias.

Het was duidelijk dat de 1-0 niet lang op zich zou laten wachten en dat was ook zo. Mike draaide knap weg van zijn tegenstander en met een vlammend schot opende hij vanmiddag de score.Na de 1-0 kregen de gasten wat meer de overhand en dat resulteerde in een goede aanval en een goal. 1-1.

Meerkerk pakte de draad weer op gaf verder weinig meer weg de 1e helft en scoorde vlak voor de rust een prima goal via Mattias die de bal knap binnen werkte. Met een voorsprong de rust in is altijd lekker. Het duurde niet lang voordat in de 2e helft de 3-1 viel. Wederom was het Mike die doel trof. Vandaag was het meerdere keren zo dat de tegenstanders “hij is links” riepen.

Des te knapper dat hij er vandaag maar liefst 4 met zijn linker maakte.

Na de 3-1 kreeg Ameide nog een paar goede kansen, maar Ruben hield de 2e helft vakkundig zijn doel schoon. Verder gaf de achterhoede met een goed centraal blok gevormd door Bassie/Ralf/Frank weinig tot niets meer weg, stond het middenveld centraal met Christian, Pascal(2e helft gewisseld) ook goed en bleven de flanken ook hun werk zowel verdedigend als aanvallend verrichten. De 4-1 en 5-1 waren wederom prima goals van de voet van Mike.

Al met al een verdiende overwinning die (heb ik begrepen) tot in de vroege uurtjes is gevierd.

Volgende week moet Hardinxveld het volgende slachtoffer van de dadendrang van Meerkerk 3 worden.