Doelpunten regen

ASWH JO8-2

9 september 2017 8:45

Sjaak de Wild

Zaterdag 9 september 2017, de eerste thuiswedstrijd voor de JO8 staat op het programma. Een bekerwedstrijd tegen ASWH JO8-2.

Vorige week voor een aantal spelers hun debuut in de voetballerij, vandaag mogen we ook Lars Hijkoop aan de lijst van nieuwe spelers toevoegen, welkom Lars!

De weersomstandigheden, regen en nog meer regen, hebben gelukkig geen negatieve invloed op het team. Gemotiveerd zitten de spelers in de kleedkamers te wachten tot ze het veld op mogen.

Sjakie, vandaag onze spelbegeleider, lijkt enigszins last te hebben van de regen maar feit is dat hij ook gemiddeld ruim een meter boven alle spelers uitsteekt. Dus we vergeven het hem dat hij vijf minuten te laat was…….

Over naar de wedstrijd, een sterk begin van Meerkerk maar toch is het eerste doelpunt voor onze tegenstander. De eerste indruk is meestal de juiste en dat laat zien dat beide ploegen aan elkaar gewaagd zijn. Nadat Mart de gelijkmaker heeft binnen geschoten is het ASWH die afstand neemt door op 1-3 te komen.

De mouwen worden opgestroopt, de versnelling wordt ingezet en ja hoor…..Meerkerk gaat voetballen. Lukas wint zijn duels, weet Vigo te bereiken die op de huid wordt gezeten door 2 verdedigers. Joep overziet de drukte en kiest zijn positie om vanuit daaruit toe te slaan. Saar vecht duels uit alsof het om de finale van de Champions League gaat en daardoor komen we als team op 4-4 en zelfs op een 5-4 voorsprong.

Maar ASWH laat zich niet wegspelen en scoort keurig en beheerst de 5-5 waarna Ingmar op slag van rust de 6-5 in de touwen jaagt.

We mogen gaan rusten en even genieten van een droog moment in de kleedkamer. Wat….een droog moment? Niets ervan, snel drinken en weer de wei in lijkt het motto te zijn vandaag. Heerlijk om te zien dat voor deze spelers de weersomstandigheden niet uit maken.

Een groot compliment voor Stijn en Lars die vandaag super hun best hebben gedaan, ga zo door jongens. Begin van de tweede helft verspelen we onze voorsprong en komen we zelfs op een 6-8 achterstand.

Gelukkig hebben we steeds na 10 minuten even 2,5 minuut pauze om de boel op de rit te zetten. Dit lijkt succesvol daar we terug komen tot 8-8. En nu d’r op en d’r over zou je zeggen. Op zich gebeurde dat ook maar niet aan de kant van Meerkerk. In slechts twee minuten tijd kijken we tegen een 8-11 achterstand aan.

Het slotakkoord is toch voor Meerkerk. We sluiten deze wedstrijd af met 9-11 en gaan ons opmaken voor de penalty’s.

Oké, we hebben verloren maar wat mogen we trots zijn op dit team met werklust en enorm veel plezier. Een mooie buikschuiver als team richting de ouders (in de stromende regen) geeft aan dat deze spelers niet bang zijn voor een beetje nattigheid en viezigheid.

Vandaag dus een wedstrijd met veel (doelpunten) regen……….

Volgende week wederom een thuiswedstrijd om 08:45 uur. Tot dan!

Arco