Nieuwe trainer laat van zich spreken..........winst bij debuut

De Alblas JO8-2

Saar van Eck (schot)

Groep 1 63

16 september 2017 8:45

Sjaak de Wild

Vandaag de derde en laatste bekerwedstrijd op het programma, thuis tegen De Alblas JO8-2. De eerste bekerwedstrijd ging verloren, de tweede werd bijna gewonnen dus de derde……..

Ook deze week hebben wij een nieuwe speler in het team mogen verwelkomen, Aron Kloek. Welkom Aron! Ook hebben wij, na de sluitingstermijn van de transferperiode, de welkbekende trainer de heer D. Wiersma gecontracteerd voor dit talententeam. Diede (voor de ingewijden) heeft jarenlange ervaring als trainer van onder meer Bayern Madrid, Real United, Sparta Amsterdam en later ook Borussia Lautern. Dat beloofd dus veel goeds.

Op de vraag waarom hij dan toch voor Meerkerk heeft gekozen, blijft het angstvallig stil en lijkt het alsof hij met zijn mond vol tanden staat. Het schijnt dat hij daar zijn vak van heeft gemaakt.

Over naar de wedstrijd die wederom in regenachtige omstandigheden zal worden gespeeld. Ook Good Old Sjaakie is weer van de partij om de krieltjes te begeleiden. En dat doet hij echt super leuk…..

We starten deze week met Lukas als keeper/aanvoerder. Tygo, Lars, Aron en Mart mogen op de “bank” beginnen. De witte dopjes om de lijn aan te duiden zijn dusdanig neergelegd dat hieruit is te herleiden dat de vrijdagavond wel erg gezellig was.

Lukas, Joep, Ingmar, Saar, Stijn en Vigo beginnen de wedstrijd en spelen het zogeheten tikkie takkie voetbal. Weliswaar met een iets ander resultaat dan gewenst maar toch, we zien het wel als tikkie takkie voetbal.

De opening is voor onze tegenstander die vrij snel op 0-1 komt. Wat er dan gebeurd is kenmerkend voor de rest van de wedstrijd. De beleving slaat in de ploeg, er wordt keihard gewerkt voor iedere centimeter (soms iets meer omdat die dopjes ook verder liggen). Het team wordt beloond met een schitterende goal van Saar, het staat weer gelijk.

Mooi om te zien dat het niveau in deze korte periode van samenstelling al gegroeid is. Joep, Stijn en Vigo gaan mee in de strijd naar meer doelpunten en Vigo is dichtbij zijn eerste goal.

Tot de eerste pitstop (na 10 minuten) blijft het spannend en uiteindelijk 1-1. Na de korte break, waarbij Aron zijn debuut maakt, wederom een ontketend Meerkerk. Aron speelt zonder spanning en weet de bal vaak te ontfutselen (zowel van de tegenstander als van eigen spelers). Lars, in de ploeg gekomen voor Ingmar, knokt zich vaak langs de tegenstander om vervolgens een splijtende pass te geven. Uiteindelijk is het Mart die voor de 2-1 en de 3-1 zorgt zodat we met een kleine voorsprong de rust in mogen.

Een groot compliment voor Lukas die als een volleerd keeper de ballen opraapte, inspeelde en uitschoot. Deze complimenten werden tevens door Good Old Sjakie gegeven. Geen idee of deze Sjakie iets van keepen weet maar het gebaar is leuk, toch?

Na de rust is er geen houden meer aan. Of het aan het drinken ligt, of aan de capaciteiten van de nieuwe trainer…………………u zegt het maar.

Feit is dat er georganiseerd werd gevoetbald (dobbelsteen 5), er overgespeeld werd en werd gescoord. Op Lukas na heeft iedere speler een mooie kans gehad om te scoren, het zal ook zeker niet lang gaan duren voordat de nieuwe spelers in dit team hun eerste doelpunt zullen maken.

Uiteindelijk wint Meerkerk met 9-1 door, in de tweede helft, een dubbele hattrick van Mart als gevolg van zeer goed teamvoetbal.

Wat een mooie ochtend voor onze dame en heren. Feit is dat het aantrekken van een internationaal bekende trainer direct zijn vruchten afwerpt. Tja, en die trainer van de voorgaande wedstrijden…….die gaat zich maar bezig houden met alle randzaken.

Volgende week de eerste echte test, een competitiewedstrijd tegen ASWH JO8-7, thuis om 08:45 uur.

We zien jullie graag wederom langs de lijn om deze krieltjes aan te moedigen.

Gezien de groei van het aantal jeugdleden binnen de SV moeten we na vandaag afscheid van nemen van twee spelers die naar de JO7 gaan in verband met splitsing wegens leeftijd. Stijn en Tygo, enorm bedankt voor jullie inzet en we gaan jullie zeker zien voetballen in de JO7.

Groeten,

Arco