Nieuw pupillenvoetbal...........het werkt!

Drechtstreek JO8-1

... (intikker)

2 september 2017 8:30

Zaterdag 2 september 2017, de start van een nieuw voetbalseizoen wordt afgetrapt in Papendrecht tegen Drechtstreek. Geen competitie maar een bekerwedstrijd. Goed om te kijken hoe dit nieuwe team er voor staat.

Allereerst een voorstelrondje van de spelers in de JO8-1 van SV Meerkerk:

Ingmar den Hartogh : vandaag keeper maar tevens een harde werker in het veld (verdediging)

Joep Dekker : één van de nieuwe aanwinsten, groot en genietend van het spel

Saar van Eck : de enige dame in het team maar wat voor één: niet te passeren

Vigo Schrijver : gaat zijn draai vinden als nieuwe spits van dit team

Lukas Wiersma : 150% inzet en altijd positief

Stijn van Bruggen : nog een nieuwe aanwinst, herkenbaar aan de gele veters

Tygo van Bruggen : de tweeling broer van Stijn, een mooi stel en herkenbaar aan de groene veters

Mart van Zandwijk : een harde werker met overzicht

Een mooi team om de competitie mee te starten, gezien de komende nieuwe aanmeldingen zullen we moeten kijken wat de gevolgen zijn voor de samenstelling van dit team. Maar eerst over naar de wedstrijd.

Op de parkeerplaats werd al snel duidelijk dat het voor eenieder bekend was hoe in Papendrecht te komen, mede door het verstrekken van de juiste adresgegevens. Het zou zo kunnen zijn (leermoment voor alle leiders, haha), dat ook het doorgeven van de te volgen kenteken noodzakelijk is.

Onze supporster P.M-S was al snel zoek, met de ouders die haar weer volgden. Ze volgden een soortgelijke auto als de leider maar op een gegeven moment kwam ze erachter dat die bestuurder andere uiterlijke kenmerken had dan de schrijver van deze story. Geluksmomentje was dat ook deze auto richting Papendrecht ging en niet naar bijvoorbeeld Nijmegen. Aangezien dat hierover niets in het verslag mocht komen, vraag ik jullie voorgaande alinea niet te lezen.

Over naar de wedstrijd. Het veelbesproken nieuwe pupillenvoetbal. Vooraf vele bedenkingen in de media maar de eerste ervaring die wij hebben is super positief. Wat een genot is het om kinderen onderling zo bezig te zien. Zelf oplossen, veel overleg met elkaar en daardoor ook sportief gedrag. De spelbegeleider van Drechtstreek verdient ook daarin een groot compliment voor de wijze waarop hij het spel begeleide. Dan moeten we toch echt concluderen dat het een winst is voor het voetbal in de jeugd. Twijfelachtige beslissingen die normaliter door een scheidsrechter werden beoordeeld waren nu niet twijfelachtig. Kinderen losten het onderling op.

De wedstrijd was gelijk opgaande waarbij Meerkerk wellicht het betere had van het spel (ook volgens de tegenstander). Feit dat je dan verliest met 6-3 geeft aan dat Drechtstreek effectief met de kansen is omgegaan. Hoe de scoreverloop exact is gegaan, heb ik feitelijk niet bijgehouden….sorry.

In de aanval is Meerkerk sterk en als collectief aanwezig, wordt de bal verloren dan ontbreekt het in de zogeheten omschakeling waardoor de verdediging het lastig kreeg.

Ondanks het verlies alleen maar complimenten voor dit team. Ingmar, vandaag als eerste de rol van keeper op zich nemend, verdedigende super zijn doel. Heeft mooie reddingen gedaan en is niet bang voor de bal.

De doelpuntenmakers van vandaag zijn Lukas (1x) en Mart (2x). Tevens een compliment voor Saar, Lukas, Vigo en Mart die voorop zijn gegaan in de strijd en ook de nieuwe spelers van dit team in het spel betrokken. Nogmaals, spelers in deze nieuwe vorm gaan het echt zelf oplossen. Top!

Dan uiteraard een groot compliment voor Joep, Stijn en Tygo, de “nieuwelingen”. Vooraf gespannen koppies, alles is nieuw, spelen op het hoofdveld, veel publiek. Er komt wat af op deze jongens maar ze wisten hier prima mee om te gaan.

Volgende week spelen we om 08:45 thuis tegen ASWH, komt u kijken?

Arco