Meerkerk zet fundering voor mooi seizoen

ASWH JO8-7

... (solo)
Lars Hijkoop (schot)

23 september 2017 8:45

Sjaak de Wild

De eerste competitiewedstrijd staat op het programma met en mooi nazomerweertje….thuis tegen ASWH JO8-7.

Onze Sjakie wederom de spelbegeleider vandaag, altijd goed voor een hoop plezier in het veld.

Een speciale ochtend want niemand meer dan I.D. is de fotograaf vandaag. En wie kent I.D. niet? De welbekende journalist die wereldwijd alle sterren op de foto heeft gezet. Maar vandaag weet hij tijd vrij te maken voor dit talententeam met bijbehorende trainers (wellicht minder talentvol).

Zoals een echte sportjournalist exact op tijd (lees: 5 minuten te laat) maar geheel de wedstrijd nadrukkelijk aanwezig als een echte meester. Foto’s vooraf, foto’s tijdens maar ook foto’s na de wedstrijd, niets is hem teveel. Liggend op het gras, in de sloot, achter het doel, alles doet deze bekende fotograaf om het beeld op de lens te krijgen.

Jawel, dit team laat niets te wensen over. De sponsor laat zelfs van zich spreken, nieuwe tassen wachten op de talenten van dit team. Bedankt Verhoef B.V. Meerkerk. Funderingstechnieken, daar zijn wij in de jeugd van Meerkerk sterk in. Het fundament leggen. Wij als JO8-1 zijn blij met deze sponsor.

Een nieuwe trainer binnen de gelederen, de heer D. Wiersma. U kent hem nog van het verslag  van vorige week. Inmiddels een week verder en nog geen training op zijn naam……hoe pakt het uit vandaag. Genietend van het succes van vorige week heeft de trainer doen besluiten de eerste training over te slaan om succesvol te gaan uiteten met potentiele succesvolle eredivisieclubs. Het zou toch niet dat hij weggekocht gaat worden?

Zodoende is de eerste training waargenomen door onderstaande die ondanks de regen wederom op het trainingsveld te vinden is.

We starten met 8 spelers waarvan Saar keeper is, gevolgd door 5 veldspelers. Joep en Ingmar hebben de eer om zich als eerste wissel te mogen noemen.

Lukas, daar noem je er eentje. Je kent hem wel, blonde lokken, snelheid en vooral lef. Hij is het die Meerkerk na amper 1 minuut op een 1-0 voorsprong zet. De 2-0 laat niet lang op zich wachten en wordt fraai gescoord door Mart.

Vervolgens weer 2 keer Lukas en we krijgen de eerste “time out” na 10 minuten met een 4-0 voorsprong. Aron, onze benjamin, mag samen met Mart even in de wissel. Nadat Lukas de 5-0 heeft gescoord zien we een super redding van Saar, onze keeper en aanvoerder van vandaag.

Zowel de 6-0 als de 8-0 zijn voor een ontketende Lukas waarbij de 7-0 op zeer fraaie wijze wordt gescoord door Ingmar. Uiteindelijk gaan we rusten met een 8-1 voorsprong.

Geweldig om te zien is, dat deze dame en heren een hecht team aan het vormen zijn. De “nieuwe spelers” komen beter en beter in het spel. Na de rust enige omschakeling in het spel. Vigo en Lars mogen rusten na gedane arbeid en Lukas en Mart mogen de verdediging in. Daardoor worden de nieuwe spelers, Aron, Joep en later ook Lars, in de gelegenheid gesteld om te gaan scoren.

Aanvallen van Meerkerk volgen, de tegenstander wordt gepasseerd, een voorzet wordt gegeven maar de scherpte bij de nieuwe spitsen ontbreekt. Of zoals wordt geconstateerd, de voorzet is net niet op maat…..aha.

Ondanks al het voorgaande vallen de doelpunten als blaadjes van de bomen. Lukas scoort, scoort, scoort, scoort en scoort. Tussendoor weten ook Mart en Ingmar doelpunten te maken.

Meerkerk is deze wedstrijd heer en meester waarbij ook tegenstander wordt gegund om aan te vallen, spelvreugde voorop. Ingmar weet zijn tweede van deze ochtend te scoren en Lars scoort zijn eerste als speler van Meerkerk dit seizoen, wat een goal en we zullen nog veel van hem gaan horen.

Kortom, ook deze ochtend is gewoon een feest, zowel voor Meerkerk als voor ASWH en dit door toedoen van spelbegeleider Sjakie.

Winst is overduidelijk voor Meerkerk middels de cijfers 14-2. Eerste winst bij de eerste competitie wedstrijd is een feit, op naar volgende week, uit tegen Oranje Wit.

Zien we u dan weer?

Neem gerust een tijd voor de foto’s die bij dit verslag zijn geplaatst en denkt u even in dat wij als trainers enorm veel plezier beleven met dit team (lees : zooitje ongeregeld).

Wat een kanjers!

Goed weekend,