Meerkerk wint topper van Hardinxveld

Jos Looman (penalty)

Mannen, 3, 4e klasse 09

30 september 2017 12:30

Afgelopen zaterdag stond de wedstrijd tegen Hardinxveld op het programma. Hardinxveld had net als Meerkerk de eerste wedstrijd van vorige week gewonnen. Hardinxveld was voor ons een onbekende tegenstander maar we wisten vooraf al wel dat we aan de bak konden tegen deze sterke tegenstander.

Vandaag waren vanwege diverse verplichtingen weer een aantal mensen afwezig. Vanuit het 2e deden pannakoning Cliff en vrije trappenkoning Pluis mee. Aanvoerder Bassie nam vandaag zijn taak weer niet serieus en was veel te laat aanwezig in Hardinxveld. Schandalig! Dit resulteerde dan ook in een wisselbeurtje voor Baslu.

We begonnen vandaag scherp aan de wedstrijd. Precies hoe de leiders het vooraf voor ogen hadden. Achterin hielden Purrel, Ferry’s, keukenboer en Parp het dicht tegen de sterke voorhoede van Hardinxveld. Ondanks de tegendoelpunten een klasse pot voor de verdediging vandaag.

Op het middenveld speelde Boertie en Pluis als een tandem samen en speelde ook allebei een goeie pot. Aan de zijkanten stonden de knaapjes Matthias en Guando. Voorin het gouden koppel Hijkie en DigiD.

De eerste kansen waren duidelijk voor Meerkerk. Hijkie had het vizier niet op scherp waardoor Meerkerk zichzelf in de beginfase vergat te belonen. Gelukkig kwam Meerkerk na 21 minuten toch op voorsprong door een mooie goal. Pluis nam een prima corner die snoeihard werd binnengekopt door onze keukenboer. Eindelijk de verdiende voorsprong voor Meerkerk. Helaas konden we niet heel lang genieten van de voorsprong. Onze Keeper Rubi keepte een prima wedstrijd op één klein slippertje na. Hij gleed uit bij een schot van Hardinxveld en kon net niet meer bij de bal. De spits kon makkelijk de 1-1 scoren.

Na deze domper ging Meerkerk weer keihard op zoek naar een nieuwe voorsprong. Deze kwam er door een schitterende vrije trap van Pluis. Hardinxveld was zo slim om een speler bij de paal te zetten. Gezien de traptechniek van Pluis volkomen logisch. Hijkie en de keukenboer gingen voor de keeper staat waardoor het voor Pluis een eitje was om de bal binnen te schieten. Een heerlijke 1-2 voorsprong. Het schijnt zo te zijn dat de nr. 10 van Hardinxveld dit doelpunt zelfs heeft meegevierd met Pluis.

Na deze goal kreeg Meerkerk via Matthias, Mike, Hijkie en Ferry voldoende kansen om een derde goal te maken. Helaas wilde de bal er even niet in. En opnieuw kon Meerkerk de voorsprong niet lang volhouden. Door een vermeende overtreding van onze keukenboer kreeg Hardinxveld een penalty. Door onze Meerkerkse bril was deze penalty overigens zwaar onterecht. Ruben nam nog even zijn moment om dit de scheids om een rustige toon duidelijk te maken. We gingen dus rusten met een 2-2 gelijkspel. De stand had net zo goed andersom kunnen zijn.

In de rust begonnen Baslu, pannakoning Cliff en globetrotter Benjamin aan de warming up. In de kleedkamer was een gevoel van teleurstelling door de gelijke stand. Volgens de leiders was het was zaak om positief te blijven en op zoek te gaan naar een nieuwe voorsprong.

Meerkerk kwam furieus uit de kleedkamer en creëerde meteen een aantal kansen. Toch liet een derde goal nog even op zich wachten. Uiteindelijk kwam de 2-3 door het goede spel, niet als een verassing. Boer gaf een steekbal de zestien in die nog net door Benjamin kon worden binnen geschoten. Meerkerk kwam dus opnieuw op voorsprong. Het was vanaf nu zaak om deze voorsprong ook vast te houden. Na 71 minuten kreeg Meerkerk een penalty mee. Mike begon halverwege de helft van Hardinxveld aan zijn solo en werd onrechtmatig gevloerd in de zestien. Pluis ging achter de bal staan en schoot Meerkerk naar de bevrijdende 2-4 voorsprong. De bank onder aanvoering van Barry en Vigo waren in extase.

Meerkerk bleef goed voetballen en kreeg opnieuw via Mike, Matthias, Benjamin en Ferry kansen op een vijfde goal. Maar toch geheel onverwachts kwam Hardinxveld na een snelle uitbraak terug op 3-4. Na dit doelpunt was het nog 10 minuten billenknijpen voor Meerkerk. Volgens de bank van Hardinxveld was het niveau van de tegenstander vandaag ondermaats en verdiende ze niet om te winnen. Zo dachten ze er bij Meerkerk ook over. Gelukkig kwamen er geen grote kansen meer en konden we de drie punten meenemen naar ’t Hoog.

Een klasse pot gespeeld door het gehele team. Na de wedstrijd ging het feest nog lang door tijdens het oktoberfest in de kantine op ’t Hoog. Het was weer een lekkere zaterdag voor Meerkerk 3.

Op naar de volgende wedstrijd thuis tegen Unitas.