Beloftenelftal nipt de mindere van Nivo Sparta

Nivo Sparta beloften

26 september 2017 19:30

A.van Bracht

Dinsdagavond speelde het beloftenteam de eerste wedstrijd van het seizoen tegen Nivo Sparta. Deze wedstrijdenreeks kent dit seizoen 7 deelnemers, naast Meerkerk en Nivo Sparta zijn dat LRC, Sleeuwijk, Almkerk, Hardinxveld en GJS. Coach bij de gasten is vanavond Sander Vink die dus min of meer een thuiswedstrijd heeft. Bij Meerkerk wordt de coaching verzorgd door hoofdtrainer Michel de Raad. De selectie voor vanavond is samengesteld met spelers uit Meerkerk 1 en 2 en het elftal O19.

Meerkerk start enthousiast in deze wedstrijd. Het tempo is hoog doordat de middenvelders steeds zo snel mogelijk vooruit spelen. Het tikkie terug, tikkie breed ontbreekt en dat is wel zo leuk om naar te kijken. Op het middenveld is het vooral Leon de Leeuw die zorgt voor de snelle aanvalsopbouw. Op de linkerflank wordt junioren speler Ruben Versluijs veel aangespeeld, en met resultaat. Ruben speelt regelmatig een man uit en heeft een goede voorzet. Het  eerste echte doelgevaar komt dan ook van de thuisploeg als Floren Streefkerk een vrije trap mag nemen. Floren probeert bij de vrijgelaten 1e paal te scoren, keeper Rob Goesten voorkomt dat met een uiterste krachtsinspanning.

Nivo Sparta doet ook mee, zo heeft Tammo van Zanten een grote kans. De kans gaat verloren omdat hij teveel tijd nodig heeft. Na een half uur komen de gasten uit Zaltbommel toch op voorsprong. Na een mooie uitgespeelde aanval scoort Tammo van Zanten op aangeven van Joost Biekman. Meerkerk is niet onder de indruk van de achterstand en komt een minuut of 8 later verdiend op gelijke hoogte. Een geplaatst schot van Leon de Leeuw lijkt houdbaar, maar is toch te machtig voor keeper Rob Goesten.

De tweede helft is kwalitatief minder dan het eerste bedrijf. Toch zijn er ook na rust momenten het noemen waard. Zo schiet Stan Pijlman na een minuut of 12 namens de gasten keihard op de paal. De thuisploeg speelt na rust teveel de lange bal op de spitsen. Het snelle positiespel van de eerste helft is verdwenen. Wel komt Bart Koomans op aangeven van Anne Baars vrij voor keeper Goesten. Bart probeert de keeper te omspelen maar de keeper blijft goed naar de bal kijken en kan de bal van de voeten van Bart plukken. Een kwartier voor tijd komt Nivo Sparta opnieuw op voorsprong. Een foute pass in de verdediging wordt afgestraft door Joost Biekman. In de slotfase van de wedstrijd is Nivo Sparta de betere ploeg, Meerkerk moet zich beperken tot uitvallen waarbij  Bart Koomans  de gevaarlijkste speler is. Doelpunten komen er niet meer, het blijft 1-2 in het voordeel van Nivo Sparta.

Scheidsrechter Bracht uit Ammerzoden werkte mee om deze wedstrijd een nuttige oefenpot te laten zijn. Hij voelde de wedstrijd goed aan, floot af wanneer dat moest, liet doorspelen waar het kon en maakte zo veel mogelijk gebruik van de voordeelregel.

K.O.