Die rugnummers........en ongekend talent buiten de lijnen van Meerkerk JO8

Dubbeldam JO8-3

21 oktober 2017 10:15

Na een week rust mogen we vandaag aantreden in Dordrecht tegen Dubbeldam JO8-3. Eén van de vele clubs uit deze stad maar wel met een dorps karakter.

Om 09:15 verzamelen we op de parkeerplaats en de wekelijkse controle of de wastas er ook is, wordt uitgevoerd. “Nu we het toch over de wastas hebben”, zei de moeder van de enige dame uit het team (ik noem dus verder geen namen), “die vlekken gaan we wel moeilijk uit hoor”. Voor het eerst dat ik deze klacht ontving en heb daarom direct onderzoek ingesteld om herhaling te voorkomen. Wat blijkt beste lezers, het waren geen vlekken maar rugnummers.

Alsof dat al niet genoeg is om de dag mee te beginnen, tovert ene I.D. zijn paraplu tevoorschijn. Op de vraag aan hem waar de mannen van vroeger waren die zich gewoon nat lieten regelen, kwam geheel onverwachts het volgende antwoord : “Onder de paraplu, meester”.

Jullie begrijpen dat we met dit stelletje richting Dordrecht zijn gegaan. Eén van de ouders, de heer P.K., zag de bui letterlijk hangen en stond zijn zoon Aron aan ons af om vervolgens snel huiswaarts te keren. Wellicht een verstandige beslissing.

Gevolgd door SUV’s, busjes en alles wat groot is, gaan we de snelweg op richting de Schapenkoppen.

De trainer, die zich deze week niet heeft bemoeid met de training, bleek op trainingskamp te zijn geweest en kwam met het voorstel om een ander wisselbeleid toe te passen. Kijk, en dat doen we gewoon binnen de JO8. De trainer bepaald uiteindelijk de tactiek.

Gelukkig hadden we C.H. uit Nieuwland bij ons, werkzaam bij Baars Nieuwland. Aangekomen bij het sportpark bleek de plattegrond enigszins anders op te hangen dan in werkelijkheid de veldindelingen waren. En met de expertise van C.H. (landmeetdeskundig ingenieur in de dop) konden we snel uitvogelen waar we werkelijk moesten spelen.

Joep, onze rots in de branding, mocht vandaag het doel verdedigen en was daarbij gelijk de aanvoerder van het stelletje ongeregeld. Wat dat aangaat een mooie klus voor Joep.

Meerkerk mag aftrappen om exact 10.12 uur en 34 seconden. Geen minuut later, op tijd is op tijd.

Aron en Saar in de wissel dus de basis deze ochtend bestond uit Joep, Ingmar, Lars, Mart, Vigo en Lukas. Helaas weet ik de opstelling van de tegenstander niet daar Fox Sports dit keer niet aanwezig was. Voordat de gehele technische staf goed en wel gereed staat, valt het eerste doelpunt voor Meerkerk. Een actie via Vigo naar Mart die de bal vanaf de achterlijn voor geeft, wordt snoeihard door Lukas de touwen in gejaagd, 0-1.

Kort daarna is het Mart die vanuit de achterhoede (Aron) de bal op een presenteerblaadje krijgt en de 0-2 binnen schiet. Gaat het zo makkelijk? Nee, we moeten de tegenstander een compliment geven over de wijze van verdedigen, daar zijn ze sterk in. De bal verdedigen en dan op nummer 5 spelen die met zijn snelheid en kracht uiteindelijk de 2-2 maakt.

Een korte break na 10 minuten volgt waarna we weer proberen de voorsprong te pakken. En dat lukt, Saar en Lukas vormen een driehoek met Mart die uiteindelijk de 2-3 weet te scoren. Dat we te maken hebben met een gelijkwaardige tegenstander blijkt uit het feit dat ook de 3-3 in korte tijd op het scorebord staat. De rust, na 20 minuten, bereiken we uiteindelijk met 3-4 door een goal van Mart.

In de rust een mooi moment van de familie S. De vrouw van dit gezin, mevrouw P., doet er de laatste tijd alles aan om niet in het verslag te komen. En dat gaat ze best goed af moet ik zeggen. De heer des huizes, de heer J., had ons al voorzien van koffie en mevrouw P. was al druk met het inschenken van aanmaak. Later bleek de heer J. tevens zeer muzikaal aangelegd. Op de foto in verslag lijkt het alsof hij de vloer aan het dweilen was maar niets is minder waar. Het is gewoon serieus een goede zanger, noooooit geweten. Bij de eerstvolgende thuiswedstrijd zal hij het thuispubliek verwennen met zijn zangkunsten heeft hij mij persoonlijk toegezegd.

Na de rust gaan we proberen de wedstrijd naar ons toe te trekken. Dit kunnen we alleen als team en zoals we de eerste helft hebben gespeeld. Uiteraard willen we niemand tekort doen maar Aron verdedigde echt super.

Vigo, vandaag vele meters afgelegd, was een aantal keren dichtbij zijn doelpunt maar had net iets te veel tijd nodig om snoeihard uit halen. Dat zelfde geldt voor Lars. Door de inzet van iedere speler, kon Lukas zich tot twee keer toe vrijspelen en dan is het bij Lukas gewoon raak. Na 30 minuten staan we 3-6 voor.

Mooi om te constateren dat, ondanks de korte periode dat deze spelers met elkaar voetballen, er een groei te zien is. Aron zag een schot net naast gaan en ook Lars en Vigo komen steeds dichter bij het scoren van een goal.

Saar scoort de 3-7 maar Meerkerk geeft zelf aan dat hij eigenlijk niet mag tellen. De keeper zou de bal al vast hebben gehad. Mooi om te zien dat de scheids de goal wilde toekennen maar de Meerkerk spelers dit eigenlijk niet wilden. Een mooi moment. Het blijft dus 3-6.

Nadat de 4-6 is gescoord door Dubbeldam weet ook Ingmar zijn wekelijks doelpuntje mee te pikken. Ingmar bepaald de eindstand op 4-7, winst voor Meerkerk in een boeiend en sportief duel.

In de kleedkamer bleef het nog lang gezellig onder het genot van heerlijke koeken (dank je Ingmar) en de zangkunsten van de heer J.S.

Volgende week, zaterdag 28 oktober 2017 om 08:45 uur, spelen we thuis tegen Groot-Ammers. Let op toeschouwers, wij spelen dan niet in het geel-zwart maar in het wit. Dat jullie dus wel het juiste team aanmoedigen.

Ennnnnn…..uiteraard een live optreden van J.S. in de rust van deze wedstrijd. Wees er snel bij voor de kaarten want op = op.

Fijn weekend!

Arco