Winst voor Meerkerk 3

Rudy Vroege (intikker)

Mannen, 3, 4e klasse 09

7 oktober 2017 14:30

De dag dat er weer gevoetbald gaat worden op het hoog, het weer is voor velen onder ons ideaal. Lekker wat mot regen wat ook niet zal ophouden gedurende de wedstrijd. We begonnen de wedstrijd zoals gewoonlijk met 11 man, wie dit waren zal voor velen een raadsel blijven. En dat maakt voetballen juist zo aantrekkelijk ik wil maar zeggen de namen van de tegenstander weet je ook niet.

De eerste helft hadden we een scheidsrechter die normaal gesproken in het veld op 10 speelt Dat was ook te zien in de eerste 45 min want hij kwam de middencirkel niet uit ?? Des al niet te min keurig en oprecht gefloten.

We begonnen de wedstrijd niet zo heel best van wat ik me ervan kan herinneren, daardoor kwamen we al snel op een 0-1 achterstand

Flinke fouten achterin door keukenboer en pyjama en de twee backs dachten dat ze als aanvallers speelden je merkten dat Unitas naar deze snelle openingsgoal meer wilden en de vele meegereisde supporters riepen ook 10 10 10 10 10 10.

Maar wij als ploeg wisten dat we dit varkentje wel even gingen wassen. De knop ging om en we gingen voetballen, naar een paar uitstekende aanvallen was het eindelijk Benjamin die met zijn haren de bal in het netje propte. Keurige voorzet trouwens van onze nollie die precies het tegenovergestelde heeft want die heeft geen haar op z'n bollie.

We gingen rusten koppie thee shirtje uitwringen even wat harde woorden van de leiders en gefocust blijven. De tweede helft staat klaar om te beginnen er worden wat kleine aanpassingen gedaan in het elftal en het fluitsignaal klinkt.

We staan nu ook weer de eerste 10 min meer op eigen helft dan op die van de tegenstander maar niks aan de hand we weten gewoon. DIT GAAT GOEDKOMEN en dat gebeurd ook met een snoei harde pegel van pak hem beet 18 meter door onze laatste man frankenstein

De keeper stopt de bal maar heeft hem niet klem waardoor de goed oplettende ruud v die tevens ook jarig was op die dag de bal via binnenkant paal erin fietst 2-1 en nu door.

We merkten dat unitas hier niet mee om kon gaan waardoor er wat harde maar soms ook vervelende overtredingen werden gemaakt. Dit resulteerde ook in een gele kaart voor onze benjamin

Onze gereformeerde scheids was niet bij de les en heeft toevallig alleen de overtreding van benjamin gezien terwijl na mijn mening op benjamin behoorlijk wat aanslagen zijn gepleegd, maar ja als er zoveel lekker wijven langs de lijn staan te kijken kan ik begrijpen dat je liever daar na kijkt dan van wat er gebeurd op het veld ??.

Tien tegen elf van unitas niks aan de hand ze bakte er niks van en wij eigenlijk ook niet meer we hadden de score nog enigszins kunnen verdubbelen maar ruud v raakte geen pepernoot meer en benjamin ook niet daarin tegen had hijkie nog een mooie uitgelezen kans om de het scorebord op 4-1 te zetten maar het werd uiteindelijk een ingooi voor de tegenstander en de bal is ook nooit meer gevonden door onze reserve spelers.

Aanstaande zaterdag naar GJS om daar ook de drie punten mee naar huis te nemen.