Strijdlust en plezier worden net niet beloond

Wieldrecht JO8-2

Saar van Eck (schot)

7 oktober 2017 8:45

Sjaak de Wild

De eerste zaterdag van oktober 2017, een thuiswedstrijd tegen Wieldrecht JO8-2 staat op het programma. Een droge maar grijze (niet mijn haar) ochtend.

Zoals gebruikelijk gaat Diede zijn ochtendrondje doen om het veld uit te zetten met witte hoedjes. Het zag er wederom keurig uit Diede…..alles zo goed als mogelijk in lijn. Terug in de kleedkamer bereiden wij onze talenten voor op de komende wedstrijd. En ze hebben er weer zin in. Dat doet ons goed, plezier staat voorop.

Vandaag mag Vigo het Meerkerks doel verdedigen en is daarmee tevens de aanvoerder van vandaag. Dit is Vigo op het lijf geschreven daar hij in voorgaande wedstrijden zich graag bemoeide (positief) met de leiding, onze eigen Sjakie de Wild.

Op de vraag of iedereen wel op tijd naar bed was gegaan werd divers gereageerd. Joep en Aron, volgens de verhalen, hebben een gezellige bonte avond gehad. We zijn klaar voor de wedstrijd en gaan met deze kanjers richting het B-veld.

Zoals gezegd Vigo op doel. Saar en Aron in de verdediging, Mart op het middenveld en Joep en Lukas in de spits. Voor de trouwe lezers onder ons, houdt dat in dat Lars en Ingmar in de wissel beginnen.

De tegenstander oogt soepel in balbezit, heeft een aantal snelle jongens en start de wedstrijd goed door vroeg op voorsprong te komen. We zullen vandaag al onze krachten moeten bundelen om gelijke strijd te leveren. En dat doen de spelers van Meerkerk, ze gaan ervoor, knokken voor iedere meter maar die keeper van Wieldrecht staat zijn mannetje.

Niet opgeven maar doorgaan en dat wordt beloond met een prima gelijkmaker door Lukas, kort daarna gevolgd door een fraaie goal van Saar. We staan 2-1 voor als we gaan rusten na de eerste helft van de eerste helft. Dan mogen Lars en Ingmar de wei in voor Joep en Saar. We gaan starten aan de volgende 10 minuten van de eerste 20 minuten.

Meerkerk dringt aan en Mart weet zelfs de voorsprong te vergroten naar 3-1. Vigo, onze goalie vandaag weet een aantal doelpogingen onschadelijk te maken met onnavolgbare reddingen. Heerlijk om te zien. Met een schot hoog in het doel komt de tegenstander terug tot 3-2, erg spannend.

Voor de echte rust (na 20 minuten beste lezers) weten zowel Meerkerk, via Mart, en de tegenstander nogmaals te scoren zodat we de kleedkamer gaan opzoeken met een krappe 4-3 voorsprong. Diede en zijn compagnon zetten de boel op scherp onder het genot van een enigszins zoete aanmaakdrank.

Na een welverdiende rustperiode gaan we de wei in voor de volgende eerste helft van de tweede helft van in totaal twee helften van twee helften.

Lukas en Aron mogen nog iets langer genieten van de rust omdat ze in de wissel beginnen. De spanning stijgt en dit gaat meestal ten koste van de kwaliteit van de wedstrijd. Ook in dit geval overigens. Posities worden niet vergeten maar naar eigen inzicht ingevuld (mooi verwoord toch?). Het idee erachter is uiteraard positief en dat stralen deze voetballers van Meerkerk ook uit. Ze gaan ervoor en met heel veel plezier.

In deze tien minuten wordt er slechts 1 keer gescoord, gelukkig wel door Meerkerk zodat we met een 5-3 voorsprong de kleine rust ingaan. Met nog 10 minuten te spelen, hangt een sensatie in de lucht (gelukkig geen regen).

Ingmar en Mart mogen gaan genieten van hun verdiende rust. Er wordt gestreden voor iedere meter maar ook het geluk ontbreekt wel eens, Lars ziet zijn schot uiteen spatten op de paal. Saar ziet een schot voorlangs gaan en Lukas blijft last houden van een erg goede keeper van de tegenstander.

Dan lijkt de energie langzamerhand aan het opraken en zien we de tegenstander dichterbij komen, zowel bij ons doel als ook in de stand. Vigo draait overuren en kan, ondanks een aantal mooie reddingen, niet voorkomen dat de tegenstander uitloopt naar 5-8.

Een groot compliment vandaag voor de inzet en spelvreugde die we hebben gezien. Dat je dan een keer verliest is niet erg, daar word je uiteindelijk ook weer sterker van.

Volgende week geen wedstrijd voor deze kanjers, op 21 oktober spelen we uit tegen Dubbeldam JO8-3 om 10:15 uur, een mooie tijd.

De koeken worden verorberd en het was nog lang gezellig op ’t Hoog.

Helaas vandaag geen opmerkelijk gedrag van de ouders (haha) zoals te lezen was in voorgaande wedstrijdverslagen. Wellicht heeft dit ermee te maken dat we vandaag niet uit speelden zodat we ook geen reis hoefden af te leggen.

Uiteraard kan ik er van alles bij verzinnen maar zo zit ik, zoals jullie weten, niet in elkaar. Alles berust in mijn verslag op waarheid en niets anders dan de…….

Namens de gehele technische staf en de spelersgroep een speciaal welkom voor Samanta die vandaag haar debuut maakte als spelersmoeder (van Joep). We zijn het er unaniem over eens dat wij liever de spelersmoeder dan de spelersvader bij ons hebben langs de lijn. Of niet Ivo?

Allen nog een fijn en goed weekend.

Arco