SV Meerkerk 3 - Peursum 3

Rudy Vroege (kopbal)

Mannen, 3, 4e klasse 09

28 oktober 2017 14:30

Op deze koude gure zaterdagmiddag stond de wedstrijd tegen Peursum op het programma. We hadden wel wat recht te zetten na het onnodige gelijkspel van 2 weken geleden tegen GJS. Ook het spel hield de afgelopen weken niet over en daar wilde we vandaag tegen Peursum verandering in brengen. Er waren wederom een aantal afwezigen en een paar halfjes waardoor de volgende 11 fitte spelers begonnen; Ruben; Ferry, Ron, Boris, Frank; Pascal, Mathijs, Mike, Jos; Lennart en Benjamin. Op de bank Ralf, Ruud en Guando.

De eerste minuten begon het 3e 3.0 goed. In de 2e minuut was er een mooie aanval die via Jos bij Mike belandde. Mike speelde de back uit in de 1 tegen 1 en gaf een goede voorzet die helaas voor de doelmond gesmoord werd. Een goed begin waarin het leek dat de intenties die we vandaag hadden ook uitgevoerd zouden gaan worden. De minuten die volgden bewezen echter het tegendeel. De opbouw was te traag waardoor de vrije man op het middenveld niet werd gevonden. Het was een beetje voetbal met de Nederlandse ziekte; balbezit om het balbezit op eigen helft. Overigens moet er ook gezegd worden dat Peursum heel goed en gegroepeerd stond waardoor er ook weinig ruimte was om de opening te vinden. Gelukkig wist Peursum, op een paar speldenprikjes na, ook nauwelijks gevaarlijk te worden in de eerste helft. Na een half uur kwam er een opleving van Meerkerkse kant. Dit werd ingeluid door een goede verdedigende tackle van Boris. Die de aanvaller de bal afhandig maakte met een sliding. Vervolgens direct het middenveld in speelde en zelf de rechterkant opzocht. Boris werd aan die rechterkant in de diepte aangespeeld en gaf een panklare voorzet op het hoofd van Benjamin. Benjamin die normaal toch geen kopkans mist raakt deze bal helaas niet optimaal en vloog net over de lat. Dit was het startsein van een kleine opleving want vrijwel direct daarna werd er wederom een grote kans gecreëerd. Benjamin nam een lange bal van achteruit perfect aan op de borst en zette vervolgens Mathijs vrij voor het doel. Mathijs kwam helaas een teenlengte te kort om de bal goed te raken.

In de rust zijn er een aantal wijzigingen doorgevoerd Jos maakte plaats voor Ruud, Mathijs voor Guando en Ralf kwam in het veld voor Ron. In eerste instantie deed dit de ploeg geen goed. Peursum kwam goed uit de startblokken en Ruben redde ons 2 keer op inzetten van de Giessenburgse equipe. Na de korte Peursumse opleving kwam het 3e beter in de wedstrijd en werden met name aan de zijkanten de vrije man wel gevonden. Dit resulteerde in een goede voorzet van Ruud bij de 2e paal waar Guando helaas de bal net miste. Daarna volgde een geweldige aanval via de rechterkant over meerdere schijven die uiteindelijk bij Mike belanden die de spits was ingekropen. Mike schoot eerst nog 2 keer tegen een verdediger aan maar de 3e keer joeg de bal netjes in de rechter benedenhoek 1-0! Na deze goal werden de ruimte groter. Het 3e probeerde hier gebruik van de maken en creëerde een legio aan kansen maar deze waren niet aan Benjamin, Guando, Mike en Ruud besteed. Een aantal supporters knepen hem al een beetje en hoopte dat de al oude voetbalwet geen waarheid werd. Dit was ook bijna het geval maar Ruben redde het 3e een tweetal keren prima. Uiteindelijk wist het 3e dan toch de bevrijdende 2-0 in het net te prikken door een goede voorzet van Benjamin die Ruud beheerst met zijn hoofd afrondde.

Al met al een matige wedstrijd maar zoals het cliché zegt ook deze moet je winnen. Nu op naar volgende week waar de kraker tegen Sleeuwijk wacht. De nummer 1 tegen de nummer 2. Willen we in Sleeuwijk een resultaat halen dan zullen we wel aanzienlijk beter moeten voetballen dan de afgelopen wedstrijden.