'De magie van 't Hoog'

Asperen 5

4 november 2017 11:30

Iedereen kent die strip van vroeger nog wel; die jonge voetballer die eigenlijk niet zo goed kan voetballen, totdat die een paar voetbalschoenen in zijn handen krijgt van zijn idool Voltreffer Vick. Vervolgens speelt die de sterren van de hemel, totdat die ze schoenen meestal kwijt raakt of dat ze gestolen worden. Dan beleven ze een heel avontuur en uiteindelijk vinden ze altijd zijn schoenen weer net op tijd terug voor een grote wedstrijd. Ik heb het natuurlijk over de strip ‘De wondersloffen van Sjakie’.

Nu hebben wij geen Sjakie, maar wel de magie van ‘t Hoog. De vorige 2 wedstrijden hebben wij hierdoor kunnen winnen met 4-0 en 9-0 en dachten wij het lek boven te hebben. Zolang wij de magie van ’t Hoog bij ons hebben kunnen we niet anders dan winnen. We waren euforisch en dachten dat het niet meer fout kon gaan. Maar net als in de strip van Sjakie, raakte we de magie net voor de wedstrijd van vandaag kwijt. Hierdoor zag je dat we de eerste helft simpelweg gewoon power misten, het geloof om te winnen was er niet. Als vervolgens de scheidsrechter ook nog even tegenzit, weet je al dat dit een lastige pot gaat worden. We gaan dan ook met 1-0 achterstand de rust in. In de rust blijkt dat we vergeten zijn om wat magie mee te nemen naar de wedstrijd van vandaag, maar gelukkig voor ons had Hans nog wat in zijn binnenzak zitten en strooide er als klaas vaak rustig mee in het rond.
Iedereen leefde weer op en voelde dat er toch nog wat mogelijk zou zijn als we maar met elkaar wilde voetballen. De tweede helft stonden we dan ook gelijk een stuk sterker en werd er goed druk gezet. Er kwamen verschillende kansjes alleen in de binnenzak van Hans zat denk ik net te weinig magie om ook het verschil te maken. Door in het laatste kwartier alles op alles te zetten probeerde we nog dat extra stukje druk te zetten om toch nog een gelijkspel binnen te slepen. Helaas resulteerde dit in een afgekeurde goal van ons en een extra goal voor Asperen. Toen was de wedstrijd jammergenoeg dus gespeeld.

Komende zaterdag mogen we weer lekker thuis op ’t Hoog, waardoor wat dat stukje magie niet kunnen vergeten. We rekenen dan ook gewoon weer op een overwinning en met jullie lezers als supporters en dat extra beetje magie, moet dat zeker gaan lukken!

Met sportieve groet,
'De Stofzuiger'