Op een slof en een nieuwe voetbalschoen.........teamprestatie JO8-1

Papendrecht JO8-1G

Mart van Zandwijk (afstandschot)
Saar van Eck (schot)
Saar van Eck (schot)

11 november 2017 8:45

Sjaak de Wild

Wie herinnert zich het vorige verslag nog? Tandje erbij…….maar niet eruit. Dit doelde op de inzet van ons team in de eerste helft van vorige week ten opzichte van de tweede helft van vorige week. En de tand die er maar niet uit wilde bij onze Vigo.

Vandaag zal het allemaal anders zijn. De tand is er inmiddels uit, het team heeft goed getraind en de motivatie om te presteren is nadrukkelijk aanwezig voor aanvang van de wedstrijd. Vigo, vandaag op zijn nieuwe klittenband kicks………………….zou het helpen?

Sjaak, onze vaste spelbegeleider, is weer van de partij en weet de kinderen weer positief te stemmen. Dat blijft leuk om te zien hoe hij het spel begeleidt. Geen afwezigen vandaag onder de talenten.

Papendrecht JO8-1 komt bij ons op bezoek vandaag. Keeper en tevens aanvoerder is Ingmar, de eerste wissels zijn Joep en Saar. Voordat we het besef hebben dat we begonnen zijn, ligt de bal al aan de goede kant in het net. 1-0 voor Meerkerk door een goal van Mart. Een snelle goal maar zou het dan een gemakkelijke ochtend worden?

Papendrecht is hiervan niet onder de indruk en gaat gewoon weer van vooraf aan beginnen. En dat doen ze goed, een sterk team met een groot compliment voor de dames en keeper in dat team! Meerkerk lijkt de organisatie kwijt en waarom was mij niet bekend, tot ik naast me keek. Onze trainer werd afgeleid door een blonde dame aan de overkant van het veld. Lief zwaaien naar elkaar, handkusjes geven. Echt, het gebeurde gewoon onder mijn ogen totdat ik tegen hem zei dat het zijn eigen vrouw was. Direct was Diede weer bij de les, enigszins teleurgesteld weliswaar.

Gelukkig, in het nieuwe voetbal, hebben ze bij de JO8-1 een rust ingebouwd na 10 minuten om de boel weer even op scherp te zetten. Dat vond het team hard nodig richting de trainers (huh?). Papendrecht had kort voor die rust de 1-1 binnen geschoten.

Met een afstandsschot neemt Meerkerk via Mart weer de voorsprong waar het zo hard voor aan het werken is. Aan inzet geen gebrek en voetballend komen we er steeds beter uit. Papendrecht lost dit op door een scherpe pass achter onze verdediging te geven waardoor de spits eenvoudig de 2-2 kan scoren. Met die stand gaan we de grote rust in. De tactiek wordt besproken, aanmaak wordt opgedronken en de handen worden opgewarmd.

Al snel staan beide teams weer te popelen om te beginnen maar waar is onze Sjaak. Luid wordt er geroepen maar geen Sjaak. Uiteindelijk komt hij eraan, of het nu aan het veld ligt of aan zijn leeftijd, erg gemakkelijk loopt hij niet.

De tweede helft, hoe zal ik het eens omschrijven? Tot nu toe veruit de beste tweede helft die we hebben gespeeld. In de eerste tien minuten van de tweede helft nemen we duidelijk afstand van onze tegenstanders door goals van Lukas en Mart. Lukas, keihard werkend voor het team ziet zijn arbeid beloont met een goal. Hetzelfde geldt voor onze kanjer Saar…………scoort er op fraaie wijze twee vandaag. De kansen die Papendrecht krijgt worden vakkundig onschadelijk gemaakt door Joep, Aron en Lars. En weet Papendrecht de verdediging te passeren dan staat daar onze rots in de branding, Ingmar. Inmiddels is de stand opgelopen tot 7-4 en hebben we slechts een aantal minuten te spelen.

En dan gebeurd het…………………..met een tand eruit en nieuwe klittenbandkicks eist onze spits Vigo de bal op. Speelt drie man en een dame uit, houdt de bal vier keer hoog. Kapt en draait totdat hij er zelf bijna dol van wordt, met een panna de laatste man voorbij waarna hij oog in oog komt te staan met de keeper. Verwoestend haalt hij uit en HOPPA……………..zijn eerste goal in zijn komende voetbalcarrière.

Het ging ietsie anders maar het gevoel, de blijdschap, de goal………..onbeschrijfelijk! Zie de foto’s hoe dit wordt gevierd. En dan besef je dat het echt een team is, iedereen is blij en vliegt Vigo om de nek. Zijn nieuwe voetbalschoenen, die gooit hij nooit meer weg verwacht ik.

Sjaak fluit af, blijdschap in en om het veld. Penalty’s worden genomen en dan gebeurd het onvermijdelijke. Buikschuivers, ploeteren in het strafschopgebied……………..mooi om te zien totdat ik besef dat ik de wastas heb. Maar wie de bal kaatst kan hem terugverwachten, toch? En of ik daar trots op ben, daar heb ik graag een vieze wastas voor over.

Iedereen blij zou je denken, totdat Diede zachtjes in mijn oor vraagt “was het echt mijn eigen vrouw waar ik sjans mee had in het begin van de wedstrijd?”.

Opgetogen gaan we naar de kleedkamer waar het nog lang onrustig bleef!

Volgende week spelen we uit in Nieuwendijk tegen Altena, tot dan!

Goed weekend!

Arco