Tandje erbij........maar niet eruit?

HSSC'61 JO8-1

4 november 2017 8:30

Tandje erbij…….maar niet eruit! Wat dat te betekenen heeft, lees gerust verder.

Vandaag de uitwedstrijd tegen HSSC’61 uit het nabijgelegen Hei- en Boeicop. Om 07:45 uur verzamelen we op de parkeerplaats van ’t Hoog dat is omgetoverd tot een picknick plaats. Boterhammen, bananen worden verorberd door de spelers en de ouders. Zo vroeg is het nou toch ook weer niet?

Via de landelijke wegen volgen we onze weg naar het langgerekte plaatsje in de polder. Toeschouwers staan al langs de route om ons aan te moedigen met een luid Boe geroep. Jazeker, deze toeschouwers (voor de ingewijden ook wel Lakervelders genoemd) staan ons met Boe geroep toch positief te woord.

Aangekomen op het mooie sportpark met een ietwat kleine parkeerplaats, moet ik constateren dat hier goed rekening wordt gehouden met de ouderen (waaronder ik) onder ons. Heb gelukkig geen leesbril nodig om te zien op welk veld (1A) en in welke kleedkamer (4) we ons mogen positioneren. Toepasselijk wordt hier gebruik gemaakt van KOEIENLETTERS. Tassen worden uitgepakt, shirts worden verdeeld en onze Aron mag vandaag het keeperstenue aantrekken. Een logisch gevolg daarvan is dat Aron vandaag ook het doel mag verdedigen, als je dan toch de kleding aan hebt, is dat net zo handig hadden wij als trainers bedacht.

Verder geen afwezigen vandaag en we zijn dus op volle oorlogssterkte. Zoals het team bekend staat, knokkend voor iedere meter en vooral ook vies mogen worden. De tegenstander, zo lijkt het, heeft van onze instelling lucht gekregen en bracht ons direct op een dwaalspoor. “Het kan zijn dat de douches niet werken en dat er alleen koud water uit komt” kwam de leiding ons keurig zeggen. Wat wij, de trainers van Meerkerk, niet direct doorhadden was de tactiek achter deze informatie.

Meerkerk begon rustig aan de wedstrijd en speelde steeds met de gedachte dat we wellicht niet konden douchen. Resultaat was een achterstand, vroeg in de wedstrijd. Wacht even dacht Lukas, niet douchen en een achterstand…..dat kan toch echt niet en hop daar was de 1-1.

Met een doorbrekend zonnetje, kon dit wel eens een mooie partij worden. Erg aan elkaar gewaagd waarbij HSSC’61 toch net iets feller was. En dat iets feller werd beloond met 4 doelpunten in een korte periode waardoor we een ruime achterstand hadden opgelopen. Gelukkig bleef een doelpuntenregen uit en kon Meerkerk gaan werken aan het herstel. Kort voor rust kroop Meerkerk weer iets dichterbij door een doelpunt van Mart, 5-2.

Zou dit een kentering in de wedstrijd betekenen? Daar kregen we even de tijd voor om over na te denken, de scheidsrechter floot voor de rust. En toen werd alles opeens onduidelijk. Het begon allemaal met bloedende tand van spits Vigo. Keihard werkend in het veld, vele meters afgelegd en toch een loszittende tand. Wat een karakter!

Op zich geen vreemde situatie op deze leeftijd, een loszittende tand. Maar onze hoofdtrainer is niet alleen voetbaltechnicus maar in zijn vrije tijd ook tandenfee (hier gaat doorgaans 40 uur vrije tijd in zitten). Ik herinner me nog goed het betoog in de rust “Dame en heren, er moet echt een tandje bij” gevolgd door de woorden “Behalve bij jouw Vigo”. Et voila, niemand wist meer wat de bedoeling was. “Je moet draaien, een beetje rommelen en dan gaat hij er vanzelf uit”. Waar doelde hij op? De tand of het spel.

Maar goed, we gaan de tweede helft spelen met een tandje erbij maar niet eruit (bij Vigo). Gelukkig was ik de enige die de rust als onduidelijk heb ondervonden want Meerkerk kwam ijzersterk uit de startblokken. Spanning ten top, strijdende spelers en een aantal prima reddingen van Aron, zo zien we het graag. Met deze inspanning komt Meerkerk terecht terug tot 5-5 door een hattrick van Mart.

Erg lang kunnen we niet genieten van de gelijke stand maar hetzelfde geldt voor onze tegenstander. Ingmar weet met een geplaatst schot de stand weer op 6-6 te zetten. En nu door……

Beide teams gaan voor de overwinning, veel strijd op het middenveld. Mooi om te zien maar slecht voor de bloeddruk.

De wedstrijd gaat nu toch echt de laatste fase in dus de partij die nu scoort heeft de winst op zak. Als de keeper van HSSC’61 een aantal prima reddingen verricht, lijkt het alsof de bal er ook echt niet in wilt. Een uitbraak van HSSC’61 en jawel, doelpunt.

Met een laatste krachtinspanning probeert Meerkerk de gelijkmaker te scoren maar helaas, de scheidsrechter fluit voor het einde van de wedstrijd.

Een boeiende pot met een moeilijke start van Meerkerkse zijde. Eerst nog even verdriet maar al snel gaat dit weer over in de vreugde van de dag……………….koeken in de kleedkamer. En de douche………die bleek toch redelijk warm te zijn.

Ondanks een ruime achterstand in de eerste helft slechts een nipt verlies met veel inzet in de 2e helft, daar mogen we trots op zijn en vanuit dat standpunt gaan we ons richten op de komende wedstrijd……veel inzet en een tandje erbij!

Volgende week spelen we om 08:45 uur thuis tegen Papendrecht, we zien u graag weer.

Langs de mooie polderwegen gaan we richting Meerkerk, en die toeschouwers van de heenweg…………..die zagen ons niet meer rijden.

Bedankt Samanta voor de mooie foto’s!

Fijn weekend!

Arco