SV Meerkerk 3 - Schelluinen 3

Lennart Hijkoop (intikker)

Mannen, 3, 4e klasse 09

11 november 2017 14:30

Na de poetspartij van vorige week in Sleeuwijk mochten onze helden van Meerkerk 3 vandaag aantreden tegen Schelluinen als trotse koploper. De druk van de koppositie en de namen op het wedstrijdformulier zorgde voor een spanning die letterlijk geroken kon worden in de kleedkamer. Nogmaals, ondergetekende had daar helemaal niets mee te maken. Nou ja, bijna niets dan.

Op verzoek van grote kalende leider Hijkie startte Meerkerk voortvarend! De angst voor de oud eerste spelers bij Schelluinen bleek ongegrond. Deze waren namelijk helemaal niet aanwezig en Meerkerk walste over de blauw witten heen. Net als vorige week kwamen we al snel op een 3-0 voorsprong met goed voetbal. Vooral het tweede doelpunt liet het publiek in verwondering achter. Hijkie zet goed voor, maar torjager Benjamin kiest ervoor om niet te schieten maar legt de bal met zijn hak prachtig klaar voor Mike die het net test met een hard schot. De verdediging stond als een huis. Coen en Ferry speelde lekker fel als backs. Op het middenveld waren Boertie en Mike de baas.

Na de 3-0 volgt echter een rommelige fase. Ruben was teruggekeerd tussen de palen en deed dat niet onverdienstelijk met enkele belangrijke reddingen. Meerkerk stond als team verder goed en had enkele leuke doelpogingen omdat er erg veel ruimte op het middenveld lag. Gelukkig viel voor de rust nog de verdiende 4-0. Al met al een prima eerste helft. Bijzondere vermelding voor Jurre ‘bieraanvoerder’ Kon die bij zijn rentree scoorde.

De tweede helft mochten Barry, Frank en Ralf invallen. Het lag zeker niet aan hen, maar het niveau daalde. Ruben kon de bal nog een keer naast kijken, maar moest daarna toch vissen na een mooie goal van Schelluinen. Hijkie nam het team op sleeptouw door zijn tweede en derde goal van de middag binnen te prikken en gaf nog twee assists op Benjamin. Ook in de tweede helft scoren we zonder echt goed te voetballen weer 4x en zetten de eindstand op 8-1. Complimenten aan onze nieuwe (vaste) scheids Rico van Zee die de wedstrijd wederom controleerde vanuit de middencirkel.

En een warm woord voor onze oudere garde. Nol, Ruudjes, Appie en Pascal mochten aansluiten bij de veto’s. Top gedaan mannen.

Volgende week mogen we aantreden tegen de vissenkoppen. Laten we hopen dat Lex een stukje vis voor ons kan laten liggen en dat we naast de drie punten ook een stukje vis mee naar huis mogen nemen.