Woudrichem 3 - SV Meerkerk 3

Rudy Vroege (schot)

Mannen, 3, 4e klasse 09

18 november 2017 14:30

Vandaag stond voor Meerkerk 3 de uitwedstrijd te wachten tegen Woudrichem 3. Na 3 ruime zeges op rij was de kans op onderschatting aanwezig, ook gezien de competitiestand. Dit werd eens te meer nog benadrukt doordat de complete boetepot politie schitterde in afwezigheid en leider Hijkie samen met Bassie maar besloot om op een naaktstrand in Fuerteventura te gaan zitten zuipen. Door blessures op het allerlaatste moment opgelopen, was de selectie dun gezaaid en werd zaterdagmorgen Chris Herwig nog bereid gevonden om aan te sluiten bij het derde. Hier zijn we hem zeer dankbaar voor. Hierdoor kon het derde met 13 spelers afreizen naar Woerkum.

In de kleedkamer werd nog eens benadrukt dat we scherp uit de startblokken moesten komen en Woudrichem snel onder druk moesten zetten om zo een vroege voorsprong te nemen. Het aanvalsplan werd uitgevoerd met de volgende 11 spelers:

Ruben – Ferry, Jurre, Frank, Ralf – Guando, Pascal, Boertie, Matthias – Ruud en Nollie. Rico en Chris namen als wissels plaats op de bank.

In tegenstelling tot Bassie weet Boertie wel wat het is om de toss te winnen. Hierdoor mocht Meerkerk aftrappen tegen de wind in op het kunstgras. De speech van leider Frank had zijn werk gedaan, want na 12 seconden werd Nol al diep gestuurd en na een prima voorzet was het Guando die de bal het net injaagde. De wedstrijd was nog niet begonnen en we stonden al 0-1 voor. Het talrijke publiek ging er eens goed voor zitten in de hoop op een doelpuntenregen. Meerkerk pakte door en werd snel weer gevaarlijk. Helaas had Ruud het vizier niet op scherp en even later kwam ook Matthias niet lekker uit met zijn passen. Na deze wervelende start nam Meerkerk gas terug. Woudrichem kreeg het balbezit, maar door de prima verdediging werd Woudrichem op een speldenprik na niet echt gevaarlijk. De eerste helft vorderde gestaag zonder dat er verder grote kansen te noteren waren. Tot vlak voor rust. Een goed opgebouwde aanval kwam uit bij Ruud en die wist er wel raad mee en schoot zo Meerkerk met een 2-0 voorsprong de rust in.

In de rust werd benadrukt dit vast te houden en op zoek te gaan naar de 3-0 om de wedstrijd in het slot te gooien. Rico kwam er in voor Ferry en Chris kwam er in voor Guando en nam plaats in de spits. Woudrichem trapte af en was op zoek naar een snel doelpunt om er weer een wedstrijd van te maken. Hierdoor was er veel ruimte op het veld en kon Meerkerk met de snelle vleugels counteren. Dit resulteerde na 5 minuten in een prima aanval en een corner. Het leek op een ingestudeerde corner, want iedereen liep hieraan voorbij en het was Matthias die kon binnen tikken. De snelle 3-0 stond op het bord en gaf Meerkerk wat ruimte. Niets was minder waar want vanuit de aftrap zette Woudrichem vol druk en dit resulteerde binnen 2 minuten in de 1-3. Zo gaven we snel de ruime voorsprong weer weg. Woudrichem kreeg het gevoel dat er meer te behalen was en zo ontstond een zeer rommelige tweede helft. Mede doordat de scheidsrechter zeer veel toeliet over en weer werd de sfeer op het veld wat grimmig en kwam er zo nu en dan een klein opstootje. Meerkerk liet zich niet gek maken door de aanvalsdrift van Woudrichem en kreeg kansen te over om de 4-1 te maken en de wedstrijd definitief in het slot te gooien. Razende reporter Veth en toeschouwer Barry zullen binnenkort een cursus geven om een 2 tegen 1 situatie uit te leggen, zonder dat je buitenspel staat. Uiteindelijk kwam 10 minuten voor tijd de 4-1 toch op het scorebord dankzij een intikker van Ruud en was de wedstrijd definitief gespeeld.

Al snel volgde het bericht dat Sleeuwijk had verloren en dat we dus een gat slaan van 4 punten. Echter was ook het besef dat het geen al te beste pot was, waardoor dit meer ter kennisgeving werd aangenomen. Volgende week volgt de wedstrijd tegen het altijd lastige Sliedrecht. Weer een pot om naar uit te kijken.