Stedoco te sterk voor Meerkerk

Stedoco 1

3 oktober 2017 20:15

Dinsdagavond speelde Meerkerk een uitwedstrijd tegen Stedoco om de EM-cup. Op voorhand een ongelijke strijd, Stedoco speelt in de hoofdklasse, 2 klassen hoger dan Meerkerk, de thuisploeg heeft precies 0 jongens in de basis staan die in Hoornaar of Hoogblokland wonen. Op de reservebank zit Chris  Boom, de enige speler uit eigen gelederen.

De vraag is of de spelers van de thuisclub voluit willen gaan in deze wedstrijd, in dat geval wacht Meerkerk een zware avond in Hoornaar. In de eerste helft blijkt dat wel mee te vallen al komt Stedoco binnen de 10 minuten op voorsprong door een vrije trap van Hayri Pinarci die wordt ingekopt door Remco Buist. Mede door de snelle voorsprong wordt Stedoco wat gemakzuchtig en kan Meerkerk zich in de wedstrijd knokken. Vooral Youri van Blanken, Melvin van den Heuvel en Dick Kooijman, die kort voor de eigen verdediging speelt, lijken zich prima op het gemak te voelen op het kunstgras. Stedoco komt lange tijd niet verder dan wat schoten die hoog over het doel van Wilco den Tuinder verdwijnen. Na een kleine 25 minuten spelen is er zelfs een goede mogelijkheid voor Meerkerk na een vlotte combinatie tussen Youri van Blanken, Dick Kooijman en Bart Koomans. Het schot wordt op het laatste moment geblokt en levert een corner op.

Even later komt Stedoco toch op 2-0, het is Rensy Barradas die Gijsbert Bruijnes aftroeft en zo vrij eenvoudig de stand kan verdubbelen. Doelpuntenmaker Rensy Barradas is in de eerste helft één van de weininge Stedoco spelers die wel met volledige inzet spelen, verder is het wat lauw aan de kant van de thuisploeg. In de laatste 10 minuten voor het rustsignaal zijn er daardoor zelfs kleine mogelijkheden voor Meerkerk, keeper Ritchie Steinmann verhinderd een doelpunt bij een poging van Bart Koomans.

Waarschijnlijk is er in de rust een hartig woordje gesproken in de kleedkamer van de thuisploeg. Michel de Raad heeft 3x gewisseld in de rust, meest opvallend is dat Joeri den Ouden de kans krijgt onder de lat. Ondanks dat Stedoco feller en beter speelt dan voor rust blijft Meerkerk goed meedoen. Na een kwartier komt dan toch de 3-0 als Jay-Jay Meierdres kan afronden na een goede individuele actie van Jesse Wielinga. Meerkerk blijft goed meedoen en kan zelfs met snelle uitvallen keeper Steinmann tot een paar reddingen dwingen.

In de laatste 10 minuten van de wedstrijd is de Meerkerkse brandstof op terwijl tegelijk Stedoco nog even gas geeft. Onder leiding van de goed ingevallen Joran Schröder gaat Stedoco even voluit, Meerkerk kan het allemaal niet meer belopen en helaas loopt de score nog op tot 6-0 door doelpunten van Joran Schröder, Morris van den Brink en Sercan Kurdal, waarbij de laatste overigens in buitenspel positie stond.

Uiteraard is de overwinning voor Stedoco dik verdiend, jammer is het dat bij Meerkerk de brandstof na 80 minuten op was zodat de uitslag wel erg hoog opliep.

K.O.