Nana korobi ya oki

Lennart Hijkoop (penalty)

Mannen, 3, 4e klasse 09

31 maart 2018 14:30

Vandaag staat de uitwedstrijd tegen Peursum op het programma. Cliff is per direct toegevoegd aan de selectie van het 3e dus nadat hij een liedje heeft gezongen waren alle plichtplegingen weer gedaan. De afgelopen 2 resultaten lieten nogal te wensen over dus het was vandaag zaak om de 3 punten mee naar huis te nemen.

De opstelling van vandaag was:

Ruben

Cliff                 Raf                 Bassie              Van Zee

Bokkie

Guando                                                         Matthias

Mikey

Nollie                                     Ruudjes

Wissels: Julle, Hijkie en Appie

De wedstrijd begon rustig en de beide teams waren elkaar duidelijk aan het aftasten. Peursum was links en rechts wat versterkt omdat het 2e elftal vandaag niet hoefde te spelen maar dit mocht alsnog geen probleem zijn voor het 3e. De eerste helft werd gekenmerkt door veel (negatief) coachen oftewel zeiken tegen elkaar en dat kwam het spel duidelijk niet ten goede. Het veld was erg lang en daardoor was er veel ruimtes tussen de linies. Uit een corner van Mikey kon Peursum counteren en met een puntgave lob de 1-0 maken. Helaas liet de 2-0 niet lang op zich wachten. De ene kale won het kopduel van de kale van Meerkerk , die ook niet goed anticipeerde en kon gemakkelijk de 2-0 binnen knikken. Gelukkig maakte Matthias vlak voor de rust de aansluitingstreffer door met een bijzondere beweging de bal binnen te tikken. Dit na goed doorgaan van Nollie en een dito schot.

In de rust werden alle puntjes op de welbekende i gezet en kon iedereen nog even zijn zegje doen. Duidelijk was wel dat we absoluut niet van dit team hoefde te verliezen dus dat we er vanaf het begin volle bak druk zouden zetten. Bassie, Guando en Nollie namen plaats op de bank voor de andere verse krachten. We werden steeds beter maar uiteindelijk duurde het nog best even voordat de gelijkmaker werd binnengeschoten. Mikey vuurde een schot op doel af en Appie stond zoals gewoonlijk gruwelijk in de weg. De bal ging via de rug van Appie richting het doel. Maar de bal kreeg daarom wel een totale andere richting mee die de keeper te machtig bleek. Daarna ging het snel, Peusum kwam er de 2e helft niet of nauwelijks meer uit. 1 keer werden zij nog echt gevaarlijk maar die werd met een prachtige sliding door Appie geneutraliseerd. Verder was Appie nog betrokken bij het 3e doelpunten, hij noemde het zelf een steekbal die je normaal alleen bij Barcelona ziet maar in ieder geval bereikte hij Mike en die scoorde keurig de 3-2.

Tussendoor moet ik sowieso een compliment maken aan de scheidsrechter. Een eerlijke scheidsrechter die netjes floot en de wedstrijd uitstekend onder controle had. Een verademing in vergelijking met andere (partijdige) scheidsrechters die we ook met enige regelmaat treffen.

Het verzet van Peursum was na de 2-3 helemaal gebroken. Ruud werd daarna nog van achter neergelegd binnen de beruchte lijnen en daardoor kregen we een penalty. Hijkie ontfermde zich daarover en schoot keurig de 2-4 binnen. Daarna werd Matthias nog pootje gehaakt binnen de 16 meter en ook daar kon de scheidsrechter niet veel anders al een penalty geven. Hijkie maakt ook deze penal en scoorde de 2-5. Hiermee behaalde hij ook gelijk zijn vereiste doelstelling van dit jaar in overleg met Ruben. Dit kosten Ruben dan ook centen dus volgende week zaterdag kunnen we daar heerlijk van genieten.

Laten we de komende weken vooral voortborduren om de 2e helft. Waarin we mét elkaar strijd hebben geleverd en daardoor dik verdiend 3 punten hebben gepakt. Volgende week staat de thuiswedstrijd tegen Hardinxveld op het programma!