Zomeravond voetbal bij Meerkerk 3!

Woudrichem 3

Arnold Hijkoop (achter standbeen)
Assist: Rudy Vroege
Jos Looman (vrije trap)
Assist: Guando Haag
Rudy Vroege (schot)
Rudy Vroege (intikker)
Assist: Guando Haag
Rudy Vroege (intikker)
Assist: Jos Looman

Mannen, 3, 4e klasse 09

24 april 2018 19:30

Woudrichem kwam vrijdagochtend met het goede nieuws dat we weer eens doordeweeks mochten gaan spelen. Ontzettend tof, want zomeravond voetbal ligt ons goed. Bijkomend voordeel was dat Woudrichem dan ook 11 spelers op het veld kon krijgen. Dat ging op zaterdag namelijk niet lukken.

Leider Hijkie moest echter zijn best doen om genoeg mensen op te trommelen en kreeg daar zelfs fikse buikpijn van. Zoveel dat oud leider Ralf al geïnstrueerd werd om de tactiek en opstelling te bepalen. Dat was niet aan dovemans oren gericht en Ralf had zichzelf al in de spits gezet. Helaas bleek Hijkie fit genoeg om aan de zijlijn te verschijnen en zelfs nog even in te vallen in de tweede helft. Maar daarover later meer..

Meerkerk begon de wedstrijd helemaal niet verkeerd. Woudrichem had duidelijk last van het slechte veld en de zenuwen en kreeg de bal geen drie keer rondgespeeld. Meerkerk gebruikte daarentegen handig gebruik van de ruimte achter de verdediging. De snelle spitsen en Ruud maakte het de verdediging erg lastig. Het duurde dan niet lang voordat de eerste kansen kwamen. Mike was de eerste die opstoomde langs de zijlijn en na een lange rush de bal achter de keeper kreeg. Daarna kapte Nol de keeper nog uit. Ruud liep voor de sier nog mee. Daarna schampte Ruud een voorzet van Pluisje in het doel. Meerkerk wist voor de rust nog 1x te scoren. Wist Woudrichem daar dan niets tegenover te stellen? Nee, op een kansen en een listig terugspeelballetje van Van Zee was er niet veel aan de hand. Vooral Bokkie liep op het middenveld veel gaten dicht en de verdediging stond redelijk goed.

In de rust werd al druk gespeculeerd hoeveel geld we lijder Bassie af konden troggelen. Immers, elke 5 doelpunten verschil levert 1 krat bier op van de leiders. Er werden wat wissels doorgevoerd, Appie deed wat oefeningen uit het laatste kamasutra boek en we konden weer gaan. Helaas viel Appie al snel uit en kwam leider Hijkie in het veld.  Woudrichem begon beter te combineren en werd vooral via de as gevaarlijk. De verdediging en het middenveld werd slim uit elkaar gespeeld. Bokkie werd duidelijk gemist. Het leidde al snel tot de 4-1 en 4-2. Meerkerk was het kwijt en het bier raakte zicht.

Mike dook nog wel achter de verdediging, maar ging niet meer zo soepel. Ga nooit, maar dan ook nooit meer 2x op 1 zondag (de rustdag nota bene) hardlopen. Daar zijn wij niet op gebouwd. Gelukkig herpakte onze snelle jongens zich en werd er, mede dankzij wat geklungel in de Woudrichemse verdediging, nog enkele keren gescoord. Ruud scoorde 2e helft maarliefst 4x. Dit kost hem een kratje volgende week zaterdag. Meerkerk kwam met de schrik vrij en won met 8-3. Direct na het laatste doelpunt floot de uitstekende leidsman Tits de wedstrijd af.

A.s. dinsdag mogen we weer voetballen. Speciaal voor onze favoriete leidsman is de rust vervroegd van 20.00 tot 20.30, zodat hij in alle rust GTST kan kijken. Over GTST gesproken, waar was onze kale rots in de branding? Bassie was weer op vakantie. ‘Alweer??’, hoort ik onze trouwe volgers denken. Ja alweer. De vierde vakantie van het seizoen. Gelukkig is hij er dinsdag net als keeper Ruben weer bij als GJS op bezoek komt.