Wedstrijdverslag Kozakken Boys 3 – Sv Meerkerk 3

Ron Bassa (e.d.)

Mannen, 3, 4e klasse 09

17 februari 2018 12:00

Al twee dagen word ik met een onbehagelijk gevoel wakker, de trouwe lezers van dit verslag zullen zich afvragen waarom? Dat lees je aan het einde van het wedstrijdverslag. Onze bierkapitein had vandaag de schone taak om een wedstrijdverslag te schrijven maar heeft hem bij de boetepot commissie afgekocht, BAM 5 euries erbij ;)

Het is vandaag 17 februari, de zon schijnt en eindelijk mogen we weer de wei in. En gelijk moeten we er staan, dit is nummer 3 van de competitie en de ploeg waarvan we vorig jaar twee keer verloren. Geen sprake van onderschatting dus. We konden bijna over een volledige selectie beschikken, Sjacco en Ruudjes waren afwezig. Daarnaast zal leidert Frank (beter bekend als Spa) voor onbepaalde tijd afwezig zijn i.v.m. een mooie reis. Geniet ervan kerel.

We begonnen vandaag de wedstrijd in deze opstelling:

Rubi

V Fur   Bassie             Appie   Raf

Mikey  Bokkie             Guan   Tias

Boertie

Bens

Wissels: Hijkie, van Zee, Julle, Bar en Nollie

We begonnen de wedstrijd een beetje wijfelend, het was duidelijk dat iedereen weer even moest wennen na een lange winterstop. Op het moment dat we het steeds meer onder controle kregen kwam de achterstand. Uit een corner ging onze keepert onder de bal door, Bassie bleef ijzig koel en tikt de bal rustig terug op Guando. Helaas ontbrak het hem aan de kwaliteiten om de bal ver weg te werken vanaf de doellijn en KB kon de 0-1 scoren.

Vanaf dat moment ging Meerkerk eigenlijk steeds beter spelen. Grote kansen waren er voor Bens, Mikey en Appie maar de bal ging niet binnen. De keeper had hier een groot aandeel in, toen Boertie een bal via de lat overschoot vroeg men zich af of dit zo’n wedstrijd ging worden waar de bal niet in het netje wilde. Gelukkig hadden die mensen buiten de linkert van Mikey gerekend. Die heeft in de winterstop alle tijd gehad om dat been weer te vullen met kruit. De eerste ballen misten nog een beetje precisie maar 5 minuten voor rust knalde hij de bal van randje 16 binnen. Lekker hoor én een belangrijke goal. Daarna werd ‘t 3e nog sterker. Na een combinatie met Tias wilde Mikey wederom uithalen maar bedacht zich vlak daarvoor dat een combinatie misschien toch beter was. Het was een soort FIFA aanval die door Tias keurig en precies in het netje werd gechipt. Een heerlijke goal en dat zorgde dat de thee in de rust nog lekkerder smaakte.

De verse wissels kwamen er in de rust allemaal in. Het beeld van de wedstrijd veranderde niet, hooguit dat KB er nog minder uit kwam. Het was dan ook wachten tot er meer doelpunten gingen vallen. De keeper was ook redelijk uit zijn spel gehaald door onze Spits die helaas gewoon wat hoger kon springen dan de keepert van KB ;). Na 65 minuten was het dan zover, Mikey schoot de bal na een mooie combinatie en een goeie voorzet van Boertie in het mandje. Niet lang daarna deed Barry hetzelfde, alleen dan met rechts! Barry heeft ons ook plechtig beloofd dat hij vanaf nu wat vaker zou komen trainen en voetballen dus dat is dan weer bonus. Vlak voor tijd zorgde van Zee en Hijkie voor het toetje. Van Zee zorgde met een uiterst strakke voorzet met rechts voor de assist en Hijkie knikte hem keurig binnen. 5-1, NICE!

Het absolute toetje kwam van Bassie. Die tikte vlak voor tijd een mooie voorzet van KB nog in zijn goal. De schrijver van dit verhaal had het idee dat de bal houdbaar was maar menigeen beweerde anders dus dat zal dan wel niet ;)

Zoals beloofd zou ik nog even terugkomen op mijn onbehagelijke gevoel. Afgelopen zaterdag is mij ter oren gekomen dat onze vriend, zeer gewaardeerde teamgenoot, onze biercaptain en 3e aanvoerder open staat voor een nieuwe uitdaging binnen de vereniging en mogelijk ons team gaat verlaten. Wat hadden we anders kunnen doen en zouden we het nog kunnen voorkomen? Dit lastige vraagstuk bezorgd de schrijver een onbehagelijk gevoel zoals u zult begrijpen. Dit grote dilemma wordt vast en zeker vervolgt…

Volgende week staat de thuiswedstrijd tegen GJS op het programma, een ploeg waar we nog een appeltje mee te schillen hebben.