Meerkerk en Hardinxveld delen de punten

Hardinxveld 4

Christiaan Boer (intikker)
Assist: Rudy Vroege

Mannen, 3, 4e klasse 09

7 april 2018 14:30

Met een heerlijk lentezonnetje maar met een behoorlijke wind over het veld begonnen we alweer aan de 15e wedstrijd van het seizoen. Hardinxveld de huidige nummer 9 was de tegenstander op sportpark ’t Hoog. We begonnen de wedstrijd met de volgende elf:

Achterhoede: Ruben, Jurre, Bassie, Ferry, Cliff

Middenveld: Guando, Barry, Boer, Mike

Spitsen: Nollie & Ruudjes

We starten de wedstrijd redelijk en probeerde waar mogelijk te voetballen. Vooral Jurre kreeg op de rechtsback positie veel tijd en ruimte om in te dribbelen. De voortzetting hiervan was vaak niet goed en dat kwam mede ook door het gebrek aan beweging bij de mensen om hem heen. Als we kansen kregen was het met name vanuit een onderschepping of balverlies van Hardinxveld. Er lag veel ruimte achter de verdediging waardoor met name ruudjes loerde op randje buitenspel voor een snelle uitbraak. Die kwam er 2x waarbij hij 1x vanwege buitenspel werd afgefloten en 1x de keeper op zijn pad vond. Ook hardinxveld kreeg een paar kansen maar Ruben was scherp vandaag. Toch komt Meerkerk na ongeveer 25 minuten opnieuw op achterstand. Ferry, die verder goed speelde, had even ruzie met de bal waardoor de spits een vrije  doordacht had richting Ruben. Die werd omspeelt en voor de 4e keer achter elkaar stonden we achter en moesten we opnieuw op jacht naar de gelijkmaker. Toch werd er bij vlagen goed gecombineerd en doordat Hardinxveld defensief kwetsbaar oogde lagen er voldoende kansen. Bij een onderschepping van Boer die direct Ruud diep stuurde konden zij samen oprukken richting de goal van hardinxveld. Ruud legde hem netjes breed en het was een koud kunstje voor Boer om die bal binnen te schuiven. Er waren nog protesten vanuit Hardinxveld, echter die werden professioneel genegeerd door de dienstdoende Scheids R. Verkerk. Of het nu wel of niet buitenspel was kon uw reporter niet goed beoordelen, maar het was ook niet slim van de grens om nagenoeg de gehele eerste helft nogal twijfelend de vlag omhoog te doen als er gevaar dreigde. Voor rust schiet Hardinxveld vanaf afstand nog op de laat en krijgt Guando in de 16 nog de bal aangespeeld echter die voortzetting blijft ook achterwege waardoor de toch wel terecht 1-1 ruststand bereikt worden.

In de 2e helft maken Ralf, Jacco, Mattias en Pascal hen opwachting. Over de 2e helft kunnen we een stuk korter zijn, die was erg slecht. Ballen over 4 a 5 meter kwamen niet aan en vrije voortzetten werden over de achterlijn geknald. Hoewel Meerkerk haar duels nog aardig wist te winnen echter de beleving maar met name het veldspel was dermate dat we nog heel lang hadden kunnen voetballen maar dan voorlopig nog niet gescoord hadden. Kortom eindstand 1-1.

De derde helft bleek wederom de beste van onze kant en onder het genot van een lekker pilsje en zonnetje waren we het puntverlies snel vergeten. Ondanks de nederlaag van Sleeuwijk rest ons enige bescheidenheid als we kijken naar de resultaten en ons veldspel van de laatste 4 weken. Zaterdag staat de derby tegen Ameide op de agenda.