Almkerk 3 - SV Meerkerk 3

... (corner)

Mannen, 3, 4e klasse 09

22 mei 2018 19:30

Omdat de dinsdagavond wedstrijden Meerkerk 3 wel goed bevallen stond er afgelopen dinsdagavond weer een wedstrijd op het programma. De mannen maakte de reis naar Almkerk waar om 19:30 werd afgetrapt. De volgende 11 namen begonnen aan de wedstrijd.

Ruben – Chris, Appie, Bokkie, Sjoerd – Cliff, Boertie, Jos, Matthias – Heuf, Nol.
Waardoor (Ruud – Guando – Klaas – Mike – Hijkie) op de bank plaats namen.

Eerder dit seizoen werd er thuis 1-1 gelijk gespeeld doordat we in de laatste minuut pas de gelijkmaker scoorde, we waren dus  gewaarschuwd voor ze. Meerkerk begon goed gecontroleerd aan de wedstrijd en gaf weinig kansen weg. Almkerk loerde vooral op enkele lange ballen en omschakel momenten maar die werden vaak goed dichtgelopen door de verdediging of door Ruben die uit kwam. Toch kwam Meerkerk halverwege de 1e helft op voorsprong. Heuf kopte een bal van Ruben door richting Nol. Hierdoor kwam Nol 1 op 1 met de keeper te staan. Nol bleef uiterste koel en ronde de bal fraai af. ‘’Je kan zien dat hij hoger gevoetbald heeft hoorde je mensen zeggen’’ Kort daarna werd het zelf 0-2 voor Meerkerk, nadat de bal op het middenveld onderschept werd, stuurde Boertie Ruud (Die was ingevallen voor Nol) weg waardoor ook hij 1 op 1 met de keeper kwam. Hij dacht wat Nol kan, kan ik ook. Ruud koos er alleen niet voor om de bal langs de keeper te schieten, maar om de bal over de keeper heen te lobben met als gevolg een 0-2 voorsprong. Niks aan de hand voor Meerkerk zal je zeggen. Totdat Almkerk een vrije trap aan de zijkant van het veld kreeg. De vrije trap werd hoog in voor gegooid 3 man gingen het duel aan waaronder onze keeper, die daardoor in botsing kwam en via de kluts lag het bal in het netje 1-2. De aansluitingstreffer die op naam kwam van ED. Verder volgde nog een grote kans voor Meerkerk in de 1e helft. Een goed genomen vrije trap werd door Appie echte helaas over gekopt. Ruststand 1-2.

In de rust werd er volop gewisseld, Klaas – Hijkie – Guando – Mike kwamen erin voor Heuf – Sjoerd – Cliff en Appie. Ook de 2e helft had Meerkerk de wedstrijd aardig onder controle en was het speelbeeld hetzelfde Meerkerk zocht naar de 1-3 en Almkerk probeerde het in de omschakeling. Meerkerk lag bij vlagen goed voetbal op de mat. Een mooie aanval over 3 schijven met 1x raken werd helaas niet afgerond omdat het schot over ging. Ook al leek Meerkerk erdoor heen te zijn werd het weer teruggeroepen i.v.m. buitenspel, maar Meerkerk hield de druk er wel op. Tot 10 minuten voor tijd Almkerk een corner te nemen kreeg. De corner kwam goed voor waardoor er een speler plotseling helemaal vrij stond en de 2-2 kon binnen koppen. Appie kwam er weer in voor Jos om zo te proberen er nog een slotoffensief eruit te gooien. Zodat de 3 punten alsnog mee naar huis genomen konden worden. Echter hield de verdediging van Almkerk goed stand waardoor de uitslag misschien wel terecht 2-2 was.

Verder nog een bedankje aan Sjoerd de Jong en Klaas Hijkoop van Meerkerk JO19-1. Beide spelers kunnen terugkijken op een verdienstelijk debuut bij Meerkerk 3.