Unitas 3 – SV Meerkerk 3

Lennart Hijkoop (intikker)

Mannen, 3, 4e klasse 09

5 mei 2018 13:30

Vandaag stond de uitwedstrijd tegen Unitas 3 op het programma. Ondanks wederom aardig wat afwezigen hadden de leiders toch weer 14 enthousiaste voetbalfanaten weten op te trommelen. De basis bestond uit Ruben; Cliff, Boris, Bassie, Van Zee; Guando, Bokkie, Hijkie, Matthias; Mike en Jacco en deze werd vanaf de zijkant versterkt door Boertie, Ferry en Ralf.

De thuiswedstrijd werd vrij gemakkelijk gewonnen, maar helaas is dat de laatste maanden zelden meer het geval voor het Derde. Daarnaast gingen er geruchten dat een aanzienlijk deel van plan was zich te sparen voor een bepaald toernooi ’s avonds. Meerkerk begon dan ook behoorlijk rustig aan de wedstrijd en leek zich niet bovenmatig te willen inspannen, wellicht ook door het heerlijke weer, wat ook Unitas wel prima leek te vinden. Bassie was wel heel erg ontspannen en speelde de bal in het strafschopgebied naar de spits van Unitas, die waarschijnlijk nogal schrok van deze kans en hem hopeloos naast schoot. Hierna leek iedereen wakker en duurde het ook niet lang voordat Meerkerk op voorsprong kwam. Jacco stond klaar om met een geweldige snoekduik een voorzet van Mike binnen te koppen, maar besloot op het laatste moment toch maar om te blijven staan. Hierdoor kwam de bal tegen het bovenbeen van Jacco en hobbelde deze tergend langzaam langs de verbouwereerde keeper. Desalniettemin, 0-1 Meerkerk. Na kansen over en weer, beide teams schoten onder andere op de paal, kwam Unitas op 1-1. Na vele voorzetten die over de achterlijn vlogen, lukte het Unitas toch om een voorzet op maat te geven. Ook al had niemand door hoe de bal in het doel getikt werd, resultaat was dat het weer gelijk stond.

Tot vlak voor de rust waren wij het er allemaal over eens dat we te maken hadden met een nogal partijdige scheidsrechter. Echter, nadat de verdediger van Unitas de bal op de buik kreeg in het zestienmetergebied en niemand ook maar durfde te denken aan hands, besloot de scheidsrechter een strafschop te geven. Bleek dus dat het toch gewoon een slechte scheidsrechter was. Hijkie liet zich van zijn sportiefste kant zien en schoot de gegeven pingel keurig naast.

Waar Ferry al was ingevallen voor Guando, kwam ook Ralf erin voor de zich sparende Bassie en Boertie voor Jacco, die graag nog een helft wilde vlaggen. Meerkerk kreeg de wedstrijd steeds beter onder controle, gaf weinig kansen weg en het wachten was op de voorsprong. Waar de keeper eerst nog goed redde op een schot van Mike was het niet veel later toch 1-2 toen Unitas de bal maar niet weg kreeg en Hijkie uiteindelijk binnen kon schieten. Hierdoor was het verzet van Unitas wel gebroken en volgde niet veel later ook de 1-3 toen de keeper een bal van Hijkie niet meer kon houden. Dit bleek later ook de eindstand te zijn.

Volgende week wederom een uitwedstrijd, dan tegen Schelluinen 3.

Rest mij alleen nog Bassie’s Roeiclub te feliciteren met de behaalde winst van het 6 tegen 6 toernooi in Noordeloos, hulde!

MV