SV Meerkerk 3 - Almkerk 3

Benjamin Baars (intikker)

Mannen, 3, 4e klasse 09

2 december 2017 14:30

Zaterdag 2 december, een bijzondere dag. Van te voren was bij de meeste al bekend dat deze wedstrijd niet alleen om de figuurlijke knikkers ging, maar dat ook de goedheiligman een blik in onze kleedkamer kwam werpen.

Wellicht zou de goedheiligman nog wel wat gedichten en cadeaus meenemen en voor velen zorgde dit al voor de nodige spanning.

Desalniettemin moesten we eerst zorgen dat de wedstrijd een beter resultaat kreeg dan de week ervoor tegen Sliedrecht, waar we voor het eerst dit seizoen verloren.

Almkerk, een geduchte tegenstander. Op de ranglijst goed te vergelijken met Sliedrecht. Vanaf het begin was goed duidelijk hoe de wedstrijd zou lopen. Zo zou Almkerk de bal vooral aan Meerkerk laten en op de counter toeslaan.

Meerkerk voetbalde geen grootse wedstrijd maar zakte ook niet door het dieptepunt heen. Er werden hier en daar wat kansen gecreëerd maar deze waren niet besteed. Almkerk bleek al gauw wel zeer efficiënt te zijn. Want eigenlijk de eerste beste kans was een doelpunt. Een lage corner van ons werd ingeleverd. In 3 lange halen werd de spits van Almkerk 1 op 1 gezet en bolde het netje.

Rust en voor ons kans om orde op zaken te stellen. De 2e helft was behoorlijk 1 richting verkeer. Veel kansen werden gemist al waren de meeste ook niet de makkelijkste ballen. Net voor het einde van de wedstrijd toen eigenlijk iedereen dacht dat t nu niet meer zou gebeuren  kwam er nog een corner. We zitten nu in de dying seconds van de wedstrijd. De corner word hard over de grond door DigiD genomen en wie anders dan onze Zlatan tikt m binnen.

Direct na de laatste goal werd er afgefloten. De stemming was een bijzondere. Blij met het punt, balen van de 2 andere dure punten in de strijd om die bovenste plaats.

Gelukkig was daar al gauw Sinterklaas om ons nog maar is te laten zien waarom voetbal in de kelderklasse het mooiste van allemaal is. 1 voor 1 mochten alle spelers van Meerkerk 3 op schoot en hun gedicht voorlezen. Er was wederom weer ontzettend veel leuks te lezen en de cadeaus waren weer fantastisch. Hiervoor willen wij de verantwoordelijke pieten nogmaals speciaal bedanken!!

Op naar de volgende wedstrijd!