SV Meerkerk 3 - Sliedrecht 5

... (scrimmage)

Mannen, 3, 4e klasse 09

25 november 2017 14:30

Vandaag staat de wedstrijd tegen Sliedrecht 5 op het programma. Het 3e mist vandaag een battalion aan spelers: Mikey, Nollie, Guan, Vieze Fer, Bokkie, Sjacco en onze biercaptain Jurre waren om diverse redenen niet aanwezig. Gelukkig kon Vethje de 2e helft aansluiten om de vlag in handen te nemen anders hadden we de 2e helft geen vlagger gehad. Onze voedingsdeskundige / diëtiste blijkt weer eens van onschatbare ware, bedankt Vethje!

Abdel heeft het wedstrijdverslag afgekocht dus dit uitmuntend geschreven verslag komt van de bierpolitie in ruil voor een gulle donatie van Ap in de boetepot ?? Uiteraard bleven er nog genoeg helden over om de drie punten binnen te halen vandaag. Hijkie en Bassie waren op trainingskamp geweest dus zij telden voor 2 vandaag.

Vandaag is Bassie de scheidsrechter en stipt om half 3 fluit hij voor het begin van de wedstrijd, Bar nam de 1e helft de vlag ter handen. Aan het begin van de wedstrijd ging het op en neer zonder echt grote kansen aan beide zijden te kunnen noteren. Eén bal van Ruudjes werd voor de lijn weggehaald maar verder was het vooral Sliedrecht wat gevaarlijk was vanuit de counter zonder echt grote kansen te creëren. Na een klein kwartiertje kreeg Meerkerk terecht een penalty nadat Benjamin in het strafschop gebied werd neergehaald. Hij weerlegde gelijk de gouden regel dat de degene waarop de overtreding gemaakt word, de pingel niet diende te nemen. 1-0 voor het 3e!

Is dit een opstapje naar meer voor het 3e vraagt u zich af? Helaas niet, de concentratie verslapte en het voetbal werd nog slordiger. Uit een voorzet van Sliedrecht raakte Raf de bal ongelukkig op het hoofd waardoor de spits van Sliedrecht in balbezit kwam. Met een gelukje schoot hij de bal via Appie langs Rubi. Niet lang daarna kopte Sliedrecht de bal bij de 2e paal binnen, Raf kon dit via een kopduel net niet meer voorkomen. Een domper voor het 3e.

Het werd er allemaal niet beter op, Tias moest helaas geblesseerd afhaken vlak voor de rust. Achteraf was dit een gouden wissel want met zijn eerste balcontact poeierde Barry de 2-2 binnen. Het dient gezegd te worden dat dit een aardige pegel was maar dat de keeper ook niet helemaal vrijuit ging. Leider Hijkie bleek tijdens een weekje Fuertaventura vergeten dat Boertie een teamgenoot was. Af en toe verdiend die Boertie best een tikkie, dat ben ik dan wel met hem eens. Maar om dit nou in de wedstrijd te doen… Uiteraard een hilarisch moment, waarbij ze allebei graag de bal wilde hebben. Boertie om zelf de hoek in te gaan en Hijkie wilde een steekbal op Ruudjes geven. Als iemand dit moment gefilmd had was het absoluut een must-see geweest op de Kelderklasse Facebook pagina. We gingen dus met de 2-2 stand rusten.

Ralf bleek in de rust teveel last te hebben van zijn kuit/hamstring en nam daardoor de fluit van Bassie over, Appie had een familiefeest. Hiervoor kwamen Frank en Bassie in de ploeg. Vol goede moed begonnen we aan de 2e helft, helaas bleek het spel niet veel beter te zijn. Te veel balverlies en slordig spel zorgde ervoor dat er niet of nauwelijks kansen werden gecreëerd. De grootste kans in de 2e helft was voor Janssen! Die na een goede actie helaas de bal op de keeper schoot. Hijkie speelde ook niet bepaald de wedstrijd van zijn leven. Voor zijn weekje Wodka-Sprite was hij “aan” maar daar in Spanje hebben ze hem weer gereset. Maar eerlijkheidshalve dient gezegd te worden dat we vandaag met elkaar gewoon niet goed genoeg waren. Tien minuten voor tijd viel dan ook nog ongelukkig de 2-3. Na twee kluts situaties voor de goal van Rubi kon Bassie de bal ook niet wegwerken en rolde de bal tergend langzaam over de doellijn. Vlak daarvoor kwam Rubi overigens nog aardig hard in botsing met een speler van Sliedrecht, zij konden gelukkig allebei de wedstrijd vervolgen. Met Franky S. in de spits werd er nog alles of niets gespeeld maar echte kansen werden er niet meer gecreëerd. Het mag een klein wonder heten dat er in deze fase niet meer werd gescoord door Sliedrecht. Vooral door inspanningen van Rubi & Spa werden er nog aardig wat mogelijkheden onschadelijk gemaakt.

Dit was een wedstrijd om snel te vergeten. Laten we volgende week tegen Almkerk maar snel wat dingen rechtzetten en de 3 punten dit keer op ’t Hoog houden. Daarna zal er een biertje met de goedheiligman genuttigd worden, hij komt met een volle zak (cadeaus) en gedichten weer naar de kleedkamer van het 3e. Tot dan!