Feesstemming bij Meerkerk..........en winst voor de winterstop

De Alblas JO8-2

Lars Hijkoop (schot)
Lars Hijkoop (schot)

16 december 2017 8:45

S. de Jong

We noteren zaterdag 16 december 2017, een memorabele dag voor onze JO8-1. Vandaag de inhaalwedstrijd tegen De Alblas JO8-2. Eerder in het seizoen ook al tegen gespeeld in de bekercompetitie, toen met 9-1 gewonnen.

Voor dag en dauw staan we op het voetbalveld om ons voor deze wedstrijd klaar te stomen. De accommodatie, ’t Hoog, is omgetoverd tot een ware feesttent omdat er binnen de JO8 twee jarigen zijn. Vandaag vieren Lukas en zijn vader beiden dat ze +1 aan de leeftijd mogen toevoegen. Uiteraard laat ik me niet uit over de leeftijd van Diede maar als ik u vertel dat ze samen 50 zijn geworden en Lukas 8 jaar is, is de rekensom wellicht eenvoudig te maken (als je er niet uit komt PMS of PSM dan bel je me maar). Indien gewenst kunt u ook met dezelfde formule van een gezamenlijke leeftijd van 40 jaar uitgaan. U mag zelf kiezen!

Niets wordt aan het toeval overgelaten door de SV, ook zanger J. Schrijver of Jeremy S. doet zijn opwachting in de kleedkamer en zet het feestlied in. U kent hem nog wel uit een eerder verslag. Op de wijze van de voor hem bekende melodie O O Den Haag wordt O O Meerkerk ingezet (mooi dorp nu nog in Zuid Holland…….het dorpsplein, de Linde en ’t Hoog…………….ik zou met niemand willen ruiluh)

Terwijl onze zanger zijn repertoire stoïcijns voort zet, schieten wij snel de kleedkamer uit richting het veld. Niet gevolgd door de groupies, die blijven achter in de kleedkamer. Op het veld aangekomen wacht ons een “nieuwe” spelbegeleider. Niet mini Sjaak gaat ons fluiten maar maxi Slakkie staat paraat.

Aron is vandaag de enige afwezige, volgens ingewijden zou hij voor de kerst nog een contract gaan tekenen bij FC Barcelona uit Spanje. Op dit moment is hij met de familie een weekend weg, jaja en dat moeten wij dan maar aannemen.

Betekend dat we 1 wissel hebben en ik zal u niet gaan belasten met de wijze waarop wij gewisseld hebben want we snapten het zelf ook niet meer.

Wel kan ik de basis aangeven voor vandaag: Vigo op doel en tevens aanvoerder, Saar en Joep als verdedigers, Mart op het middenveld en Lars en Lukas in de voorhoede. Ingmar mag starten bij de zeer talentvolle trainers……aan de kant.

Het is Lukas die zijn verjaardag start met de eerste goal vandaag op aangeven van Mart. Lukas jaagt de bal in de 3e minuut cross in de verre hoek. Prima doelpunt. Slechts een minuut later verdubbeld Mart de score waarna in de 6e minuut Lars vanuit een corner in één keer de bal op de linker slof neemt, 3-0.

Is het dan éénrichtingsverkeer. Nee, ook De Alblas heeft een aantal behendige spelers. Maar het zijn Saar en Joep die het Vigo makkelijk maken. Maar als keeper moet je altijd alert zijn, ook met goede verdedigers voor je. En dat is Vigo, een afstandsschot wordt keurig tegen gehouden door onze goalie. Lars en Mart voeren de score op naar respectievelijk 4-0 en 5-0. Ondanks de kou blijven de spelers/speelster zeer actief en een enorme drang naar voren houden.

Op slag van rust is het De Alblas die de 5-1 scoort en met deze stand gaan we de kleedkamers op zoeken. Zou onze zanger al uitgezongen zijn…………….? Gelukkig wel, we kunnen genieten van onze welverdiende rust. En onze zanger………….niet meer gezien.

Na de rust lijkt De Alblas sterker uit de kleedkamer te komen. De eerste kans is voor onze tegenstander maar Vigo verricht een prima redding. Deze actie van Vigo zet Meerkerk weer op scherp en het verhaal begint weer van voor af aan. Meerkerk zoekt de aanval, veroverd de bal en weet via Lukas en Mart uit te lopen naar 7-1. Een uitbraak, gevolgd door een overtal bij Vigo zijn doel, levert onze tegenstander het 2e doelpunt van deze ochtend op.

Zoals eerder gezegd, wissels zijn niet meer te volgen. Spitsen gaan in de verdediging, verdedigers gaan in de aanval, alles wordt geprobeerd om iedereen zijn doelpuntje te laten meepakken. Uiteindelijk zijn het Mart en Lukas die de score weten op te voeren naar 11-2 door prima voetbal. Leuk om te zien dat spelers binnen dit team veel voor elkaar over hebben.

Na 2 x 20 minuten vindt maxi Slakkie het welletjes en fluit voor het einde van de wedstrijd. Een prima pot voetbal met een uitstekende 11-2 winst. Penalty’s worden genomen en ook hierbij laat Vigo zijn waarde als keeper zien, slechts één bal mocht de Meerkerkse doellijn passeren.

Zoals jullie allemaal wellicht weten is het bij de JO8 gebruikelijk dat we iedere week een lekkere traktatie in de kleedkamer hebben. Deze week was Lukas, hoe toevallig kan het zijn, aan de beurt. Om maar in voetbaltermen te spreken, we leggen de lat dan uiteraard erg hoog……………..

Uiteraard had ik, zoals jullie mij kennen (bescheiden dus), genoegen genomen met een stukje appel kruimel of room vlaai maar je moest die andere ouders eens horen………..

De volgende vlaaien werden door Diede en Lukas gepresenteerd, allen handmatig gemaakt door Roos:

Bossche bollen vlaai, Gouveneurvlaai, Peche melba vlaai, Bokkenpootjesvlaai, Caramel cranberry vlaai, Salted caramel vlaai, en speculaasvlaai.

Kijk, van deze bakkunsten kunnen Bart Bakhuizen en Massimo Parrisi (of zo iets) wat van leren. Overigens namens de JO8 gefeliciteerd met jullie bekerwinst, klasse gedaan team!

We sluiten deze eindejaarscompetitie af met 7 x winst en 4 x verlies, een mooi resultaat voor een beginnend team. Wij kijken nu al uit naar de voorjaarscompetitie.

Het bleef nog erg lang onrustig op ’t Hoog maar ik……………..ik moest het verslag gaan maken.

Donderdag 28 december a.s. de jaarlijkse Jeugd Open Dag van SV Meerkerk in de Linde, een leuke en gezellige dag voor onze jeugd waarbij baloefeningen worden afgewisseld met wedstrijdjes en uiteraard een lekker frietje tussen de middag.

Allemaal fijne kerstdagen en alvast een goed, gezond en sportief 2018 toegewenst!

Arco