Beloften van Sleeuwijk en Meerkerk komen niet tot scoren

Sleeuwijk beloften

SV Meerkerk beloften

24 oktober 2017 20:00

Dinsdagavond speelde het Meerkerkse Beloftenelftal een uitwedstrijd tegen de leeftijdgenoten van vv Sleeuwijk op het kunstgras van sportpark de Roef. De wedstrijden van dit elftal zijn vooral een mooi podium voor spelers uit het elftal JO19 en het 2e elftal.

Aan Meerkerkse kant starten Daan Verhoeven, Aron de Jong en Ruben Versluijs uit JO19 in de basis, in de rust valt Koen Dekker in. Spelers willen graag laten zien wat ze kunnen, vaak beginnen wedstrijden van het Beloften Elftal  daarom in een hoog tempo, zo ook vanavond. Nadeel is dat in hun enthousiasme spelers vaak te veel lopen met de bal en de simpele pass breed vaak over het hoofd  wordt gezien.

In de eerste helft is het krachtverschil gering, keeper Dennis van Iperen moet na een minuut of 10 aan de bak. Een diepe bal van de thuisploeg valt achter de geel-zwarte verdediging, Dennis kan de inzet onschadelijk maken. Even later is het alarmfase 1 voor het doel van de thuisploeg als Floren Streefkerk een afgeslagen bal van grote afstand ineens op de pantoffel neemt. Het harde schot wordt door een verdediger van richting veranderd en eindigt op de lat. Halverwege de 1e helft is er een voorzet van Melvin van den Heuvel vanaf links die door de Sleeuwijkse keeper foutief wordt beoordeeld. Gelukkig voor de sluitpost is er niemand in de buurt om dit slippertje af te straffen.

Na een half uur probeert Anne Baars door de vijandelijke defensie te slalommen, hij kan slechts gestopt worden door een overtreding. De toegekende vrije trap wordt in de muur geschoten. In de laatste 10 minuten voor rust laat Ruben Versluijs zich een paar keer goed zien met fraaie acties op links gevolgd door goede voorzetten die van het doel wegdraaien. Lastig voor een keeper te verdedigen en lekker voor een spits om tegenaan te lopen. Deze voorzetten leveren geen doelpunt op omdat de zwart-witte verdedigers net eerder bij de bal zijn dan Floren Streefkerk.

In de rust wisselt Michel de Raad vier keer om zo iedereen minuten te laten maken. Het Meerkerkse spel wordt er mede daardoor niet beter op. De thuisploeg krijgt kansen, vooral door toedoen van Marnik Koekkoek, de uitblinkende rechterspits is onze verdedigers regelmatig te vlug af. Het afronden van de kansen door Sleeuwijk ziet er op zijn minst wat klungelig uit, meer dan eens wordt een open kans vanaf een paar meter nog naast het doel geschoten. Als een bal al eens tussen de palen dreigt te verdwijnen is er altijd nog Dennis van Iperen die een doelpunt voorkomt.

Kort voor tijd probeert een middenvelder van Sleeuwijk iets te enthousiast om Jacco van Zessen de bal afhandig te maken. Een opstootje dreigt omdat een aantal ploeggenoten zich ermee willen gaan bemoeien. De goed leidende scheidsrechter Marcel van de Koppel sprint naar de plaats van het delict maar hoeft niet in te grijpen. Jacco heeft de situatie zelf al opgelost, met een lach op zijn gezicht zegt hij als slachtoffer van deze overtreding “da doe ik zelluf ok wel es”.  Het tekent precies hoe de sfeer in het veld is vanavond. Ondanks het Sleeuwijkse overwicht in de tweede helft blijft het dus 0 – 0.

Opstelling Meerkerk: Dennis van Iperen, Daan Verhoeven (46 Jesse Breijer) , Aron de Jong (46 Koen Dekker), Mechiel van Zessen, David Versluis (46 Niels Kortlever), Jacco van Zessen, Melvin van den Heuvel, Leon de Leeuw, Floren Streefkerk (46 Sander Slomp), Ruben Versluijs, Anne Baars.

K.O.