Meerkerks beloften elftal strijdend ten onder tegen LRC

SV Meerkerk beloften

LRC beloften

14 november 2017 20:00

Dinsdagavond speelde het beloften elftal een thuiswedstrijd tegen LRC. Het C-veld was prima bespeelbaar maar  door de langdurige regenval was de balsnelheid erg hoog. Technisch goede spelers hebben daarom de mogelijkheid zich te onderscheiden.  Leider Arwin van Dijk heeft voor deze gelegenheid een aantal zeer jeugdige spelers uitgenodigd, zo begint JO17 speler Luuk van der Leun in de basis als centrale verdediger, op de bank begint zijn nog iets jongere ploeggenoot Joshua Dikici. De wedstrijd staat onder leiding van scheidsrechter Wilbert de Boon.

De eerste helft doet Meerkerk het gewoon goed, verdedigend wordt niets weggegeven, aanvallend is Sander Slomp de gevaarlijkste Meerkerker. Met zijn snelheid is hij doorlopend dreigend, 2x krijgt hij voor de rust een kans om de score te openen, even zo vaak laat hij dat jammer genoeg na. Er valt voor Sander zeker veel winst te halen als zijn rendement hoger wordt.  Na 20 minuten spelen is het aan Meerkerkse zijde even schrikken als Niels Kortlever geblesseerd raakt. Er is niet eens sprake van een duel, Niels komt gewoon verkeerd neer en moet zich meteen laten vervangen. Te hopen is dat de schade meevalt en dat hij zaterdag gewoon kan spelen.

Een mooi moment is er als een Leerdamse aanvaller in een één op één situatie met Luuk van der Leun komt te staan. Luuk wordt gedwongen om het sprintduel met zijn tegenstander aan te gaan. Het sprintduel eindigt onbeslist waarop de aanvaller probeert om Luuk met een schouderduw van de bal te zetten.  Mooi om te zien is dat Luuk zich niet wil laten wegzetten, hij wint het duel knap en voorkomt daarmee een grote kans voor de gasten.  We hebben het hier dus over een speler van JO17, petje af wat mij betreft!

Na rust is het LRC dat meer aan voetballen toekomt en de betere ploeg wordt. Na een minuut of 8 profiteert LRC van niet scherp verdedigen aan Meerkerkse zijde en is Joeri den Ouden kansloos. De wedstrijd wordt iets pittiger, scheidsrechter de Boon moet een paar maal ingrijpen bij iets te enthousiaste tackles.  Mede door zijn ingrijpen is de storm snel geluwd en kan de wedstrijd correct worden uitgespeeld.

Ondanks het Leerdamse overwicht krijgt Sander Slomp in de counter de mogelijkheid zijn snelheid te gebruiken, het ontbreekt nogmaals aan de goede voortzetting. Een klein kwartier voor het einde komen de gasten op 0-2, een doelpunt dat er eerlijk gezegd aan zit te komen omdat het bij Meerkerk allemaal wat minder loopt dan voor rust.

Hierbij blijft het vanavond, al met al een leuke pot voetbal op deze regenachtige avond.

Opstelling Meerkerk: Joeri den Ouden, Leon de Leeuw, Luuk van der Leun (53 Daan Verhoeven), Niels Kortlever (20  Nils Verhoef), David Versluis, Jacc o van Zessen, Mechiel van Zessen, Melvin van den Heuvel  (60 Ruben Versluijs terug gewisseld), Ruben Versluijs (45 Joshua Dikici), Justin de Bruijn, Sander Slomp.

K.O.