Hallo allemaal.....................binnen zonder kloppen en zwaaiouders

Sliedrecht JO8-4

17 februari 2018 8:45

Michel Snoeij

Hallo allemaal, wat fijn dat jullie er zijn. Een warm welkom in de kleedkamer van onze trots, de JO8-1 van SV Meerkerk. Een ieder was weer blij om, na een winterstop van bijna 2 maanden, aanwezig te zijn. Op één na………………binnen zonder kloppen…………….recht zoals ie gaat de kleedkamer in. Geen kind, geen vader, geen opa of oma maar de moeder van onze superspits vergeet de leider en de rest van dit mooie team liefkozend welkom te heten. Althans, zo lijkt het. “Ha knapperd” kwam binnen op menig trommelvlies maar voor wie het nu werkelijk bestemd was, blijft tot op heden onbekend.

Zoals Juf Ank zou zeggen: ben je voor het eerst hier, of ben je al bekend? Beetje vreemde vraag als je al diverse wedstrijden met elkaar hebt gespeeld, zou het dementie zijn dat het steeds weer gevraagd moet worden? In ieder geval waren wij allemaal bekend en hebben we er enorm veel zin in.

Vandaag beschikken wij over een assistent, de heer Melle Wiersma, die met zijn astronautenpak/rodelpak/skipak/bobsleepak/of wat dan ook, de blits maakt op ’t Hoog. Melle is het, die non verbaal, de spelers van dit prachtige team aan het werk zet.

Het lukte Diede niet om de aandacht van de spelers/speelster te krijgen. Blijken er zwaaiouders voor de ingang van de kleedkamer te staan. Maar goed, na het wegsturen van deze zwaaiouders door onze eigen SVM conciërge (Slakkie) kunnen we eindelijk de voorbespreking gaan doen.

“Voor de trainers vandaag is er geen enkel risico”, aldus D.W.

Vorige week zou deze wedstrijd eigenlijk gespeeld moeten worden echter was het technisch hart toen verhinderd. Ene A.D. had het idee dit team die dag te willen coachen. Gelukkig kon hier een stokje voor gestoken worden zodat er vorige week in ieder geval niet verloren kon worden. Daardoor voor ons geen risico vandaag. Nogmaals, aldus onze hoofdtrainer. De leider daarentegen had goede hoop op de leiding van A.D. uiteraard.

Ook vandaag pakken we de draad weer op en gaan we als volgt de wei in: Joep als keeper/aanvoerder, Aron en Lars in de verdediging, Mart op het middenveld, Lukas en Vigo in de spits. Ingmar en Saar beginnen op de spreekwoordelijke bank. Onze vast spelbegeleider, Sjaak de Wild, vindt het te koud en heeft het fluitje overgedragen aan bikkel M. Snoeij die zeer verdienstelijk de begeleiding heeft uitgevoerd.

Over de wedstrijd kunnen we eigenlijk kort zijn. Vanaf seconde één is het Meerkerk die collectief de aanval zoekt, dit zou de gehele wedstrijd het spelbeeld zijn. Helaas voor onze Joep die de eerste helft geen enkele bal in zijn buurt heeft gehad. Om hem toch warm te houden, besloten hem de 2e helft ver voor zijn goal te laten keepen zodat hij de spitsen van achteruit kon inspelen.

Zonder Sliedrecht tekort te doen overigens, want de inzet bleef ondanks de achterstand. Een leuke sportieve wedstrijd met af en toe een scherp duel werd deze ochtend op de mat gelegd.

Uiteindelijk is het Meerkerk die met 13-0 als winnaar het veld afloopt. Een verdienste van het gehele team, elkaar helpen in ieder duel, scherpe voorzetten en vooral plezier……heel veel plezier. Daar waar Joep een rustige ochtend leek te hebben, waren het de penalty’s waarin juist hij uitblonk. Katachtige reddingen en een groot compliment richting Joep dat hij, na 2 x 20 minuten kou lijden, zo zijn mannetje kon staan.

Op naar de kleedkamer waar na een heerlijk warme douche de koeken tevoorschijn kwamen. Deze keer was het de beurt aan Ingmar die super heerlijke koeken trakteerde, bedankt!

Daar waar iedereen huiswaarts keerde waren het de heren I.D. en C.H. die mij een kop koffie aanboden. Attent zou je denken maar niets in minder waar. Onder het “genot” van deze kop koffie werd mij zachtjes ingefluisterd hoe dit verslag te beginnen. Ik nog zeggen “dat kun je niet maken richting Pauline, ze is echt wel lief hoor” maar al snel werd mij duidelijk dat hier niet naar geluisterd werd. “Ik werk met explosieven” vertelde I.D. gevolgd door “en ik kom uit Nieuwland” door C.H.

Alle reden voor mij om deze waarschuwingen serieus te nemen en te zorgen voor een eerlijk en open verslag………………….vandaar.

Maar uiteindelijk kunnen we stellen : Hallo allemaal……wat fijn dat we weer mogen voetballen.

Volgende week geen wedstrijd. Zaterdag 3 maart spelen we om 10:00 uur bij SVW in Gorinchem, tot dan!

Fijn weekend!

Arco