Balen met een hele grote B

Arkel JO13-1

SV Meerkerk JO13-1JM

... (lob)

7 april 2018 9:15

Onder het genot van een heerlijk voorjaarszonnetje mochten de mannen gister aantreden tegen het eveneens puntloze Arkel. Op het wedstrijdformulier ontbrak bij ons alleen de nog steeds geblesseerde Jesse.

Nadat de scheids floot voor het begin ontspon zich direct een gelijk opgaande strijd. De twee eerdere wedstrijden die wij gespeeld hadden, daarvan was gelijk duidelijk dat wij de mindere waren. Maar vandaag niet.
Het duurde tot de 20e minuut voordat de eerste kans ontstond. Tot die tijd golfde het vermakelijke spel op en neer, maar zonder echte kansen. Deze eerste kans was voor ons. Een goeie uitval, opgezet door Jeremy die op zijn beurt Martijn bediende.
Na een 1-2tje kwam de bal weer bij Jeremy, die de bal voor gaf op Lars. Lars wist met deze mogelijkheid helaas geen raad. Direct daarna belandde de bal nog een keer op de lat.
In de 25e minuut schoot Arkel de bal vol op de paal en in de 28e minuut schoot Martijn rakeling over het doel heen. Al met al zonder enig resultaat. Met deze brilstand gingen wij de rust in.

In de tweede helft eigenlijk hetzelfde spelbeeld. Arkel begon wel feller na de thee, maar naar mate de tweede helft vorderde, knokte Meerkerk zich weer in de wedstrijd. Typisch zo'n pot, waarbij degene die scoort de punten meeneemt.
Dan de 52e minuut. Balverlies van ons op het middenveld en veel mensen voor de bal. Een strakke pass van een Arkelspeler op de spits die vrij doorgang had. De spits werd nog wel serieus achtervolgd door onze verdedigers. Bjorn twijfelde of hij al dan niet moest uitkomen. Bjorn kwam uit en dat zag de spits en lobde de bal fraai over Bjorn heen. De achterstand was een feit. Balen, balen en nog eens balen.
De laatste 8 miniten waren duidelijk voor ons. Kans op kans ontstonden er. Eerst een strakke voorzet van Lars die met een fraaie snoekduik door Martijn werd binnengekopt. Gejuich was er, maar de bal ging rakeling naast. Dat was milimeterwerk. Kort daarop een steekbal van Jayden op Floor, die op zijn beurt de bal op een haar na miste.
In de voorlaatste minuut nog een serieuse srimmage voor het doel van Arkel. Het was vrouw en kinderen eerst, maar de bal wilde er niet in.
En zo pakte Arkel zijn eerste 3 punten en bleven wij onthutst achter op het veld.

Het was en is nog steeds balen van deze nederlaag, maar trots kunnen de mannen zijn over het vertoonde spel en de geleverde strijd.  Daar kunnen wij op verder bouwen.
Verde een groot compliment aan onze leidsman. De beste man floot een eerlijke wedstrijd en was daarmee wat mij betreft de man of the match.

Komende zaterdag mogen wij thuis aantreden tegen Rksv RCD om 09.30 uur.

Wij zien jullie graag weer langs de lijn om de manschappen aan te moedigen.

HJ