BIJ VLAGEN GOED EN SLECHT

RCD JO13-2

14 april 2018 9:30

Ahmet Dikici

Na de prima wedstrijd van vorige week tegen Arkel, mochten wij vandaag aantreden tegen RKsv RCD.........hoe krijg je de naam verzonnen. Maar goed, dat terzijde.
Het wordt ook hoog tijd om van die hatelijke nul af te komen. Verder ontbrak Jesse nog steeds op het wedstrijdformulier.

De warming-up verliep scherp, de koppies stonden strak. Kortom, trainer Paul had de manschappen wedstrijd-klaar gemaakt. Dat betaalde zich gelijk uit doordat binnen 48 seconden wij voor het eerst konden juichen. Een uitbraak over links, Jeremy werd aangespeeld en haalde direct uit. Met een diagonaal schot ging de bal in de rechter bovenhoek.
Uiteindelijk konden wij niet heel lang van deze voorsprong genieten, want in de 8e minuut trok RCD de stand weer gelijk. Een afgeslagen bal vanuit een corner werd opgepakt door RCD en binnen gewerkt. Kort daarop een strakke voorzet van RCD die door onze verdedigers en keeper werd gemist, maar gelukkig ook van hun spits. Die schrok zo van deze buitenkans dat hij naast schoot.
Daarna golfde het spel enigszins op en neer, waarbij gezegd moet worden dat RCD de betere ploeg bleek. Behendige spelers voorin, die een plaag waren voor onze verdediging. Toch kwamen wij weer op voorsprong na een prachtige aanval, wederom over links. Martijn werd aangespeeld die op zijn beurt een mannetje passeerde en de bal speelde op Jeremy. Met een fraaie sleepbeweging omspeelde Jeremy de keeper en kreeg de bal daarmee voor zijn chocoladebeen. Met dit zelfde been rommelde Jeremy de bal in de goal en was de voorsprong daar. We tellen de 24e minuut. Deze voorsprong hielden wij vast tot aan de thee.

Ondanks de voorsprong was de trainer niet blij net het vertoonde spel. Bij vlagen veel te matig, veel balverlies, slappe passes, dus nog wel werk aan de winkel.

De tweede helft begon prima, maar al gauw zakte het niveau weg en de inzet hiermee ook. In welgeteld 7 minuten gaven wij een vorsprong weg en stonden ineens met 2-4 achter. Door simpelweg slap de duels in de gaan en werkelijk waar te happen op elke ogenschijnlijke geweging van de tegenstander. Kinderlijk eenvoudig liep RCD door onze verdediging zonder een enkele keer een man af te stoppen. Zo winnen we dus nooit een wedstrijd.
Zo slecht als het ging, de mannen pakten het toch weer op. In de 47e minuut kregen wij een corner die door Martijn in het doel werd gewerkt. Veel tumult, want de bal zou met de hand bewerkt zijn. De scheids keurde de goal goed, om de simpele reden, dat hij de handsbal in de drukte niet gezien had. De stand was weer wat vriendelijker en kwam door deze goal op 3-4.
De daarop volgende minuten waren overduidelijk voor ons. De mannen roken een gelijkspel dan wel overwinning en gaven weer gas. In de 48e minuut een echte scrimmage voor het doel van RCD, maar de bal mocht er blijkbaar niet in. En in de 52e minuut poeierde Lars de bal vol op de paal.
In de 55e minuut kregen wij dan toch de deksel op de neus. Door knullig uitverdedigen via het midden nota bene, kon de spits de bal eenvoudig oppakken en onder Bjorn doorschuiven. Deze 3-5 achterstand was teveel en betekende uiteindelijk ook de eindstand.

Vandaag een wedstrijd gezien met 2 gezichten. Goede momenten werden afgewisseld met verschrikkelijk matig voetbal. Maar zo ook werd veel inzet afgewisseld met zeer matige inzet. Dit zou constanter mogen, zeker de inzet. Hopelijk kunnen wij de volgende wedstrijd wel 2x 30 minuten vol gas geven.

Komende zaterdag zijn wij vrij en de zaterdag daarop 28 april, mogen wij uit aantreden om 08.30 uur tegen het eveneens puntloze Drechtstreek. Nu missen wij die zaterdag 5 spelers door vakanties, maar gelukkig mogen wij lenen bij de JO11-1, waarvoor op voorhand onze dank.

HJ