HARD WERKEN NIET BELOOND

Rijsoord JO13-1

SV Meerkerk JO13-1JM

Jeremy de Jong (intikker)
Jeremy de Jong (intikker)
... (intikker)
... (afstandschot)

19 mei 2018 10:30

Na de slechte wedstrijd van afgelopen donderdag, mochten de mannen vandaag aantreden uit tegen Rijsoord. Gosse en Bjorn waren een weekend weg en Thijs haakte gister af vanwege een enkelkwetsuur, opgelopen tegen Unitas. Gelukkig was de JO11-1 vrij en konden wij Kaj lenen als keeper en waren Thomas en Mees eveneens bereidt de gelederen te versterken.

Het begin van de wedstrijd was voor Rijsoord, maar wij deden leuk mee. Uiteindelijk ging het gelijk op, waarbij gezegd moet worden dat Rijsoord het betere van het spel had. In de 7e minuut was daar de eerste kans voor Rijsoord, maar deze werd knap gepakt door Kaj. In de 10e minuut belandde de bal op de lat bij Kaj. De kansen waren overduidelijk voor Rijsoord, maar naar hun doelsaldo kijkend, is scoren niet hun sterktste kant.
Dat bleek ook wel.
In de 12e minuut dan toch de 1-0 achterstand na gepiel, wederom gepiel achterin, van onze zijde. Wij hebben zoveel moeite onze verdedigende taken goed uit te voeren, waardoor we telkens in de problemen komen. Maar gelukkig bleven we nu wel voetballen. Thomas was de aanjager op het middenveld en strooide met mooie passes. In de 13e minuut was daar de 1e kans voor Meerkerk. Ook nu weer een fraaie pass van Thomas, dit keer op Martijn, die zich geen twee keer bedacht, maar direct op doel schoot. De keeper van Rijsoord pakte de bal klemvast.
In de 18e minuut dan toch de gelijkmaker. Dit keer was het na goed doorzetten van Florentijn, die op zijn beurt Jeremy bediende. Jeremy schoot, maar de keeper parreerde het schot, liet de bal wel los, waar jeremy alert op reageerde. De 1-1 was daar.
In de 20e minuut kwamen wij op voorsprong. Dit keer gekloot van de keeper van Rijsoord. Jeremy reageerde alert en schoot de bal van dichtbij achter de keeper. Een al dan niet verdiende voorsprong, maar het voelde wel lekker. Het harde werken werd beloond.
In de 24e minuut trok Rijsoord de stand weer gelijk. Rijsoord brak uit en kwam 2 tegen 2 te staan, waarin wij net even verkeerde keuzes maakten. Eén speler kwam vrij te staan en had de bal voor het intikken. Met deze gelijke stand en een goed gevoel gingen wij de kleedkamer in. Er werd hard gewerkt, er moet gezegd worden dat Rijsoord het betere van het spel had, meer kansen had, maar de stand was van onze zijde prima om mee te leven.

In de tweede helft begonnen wij afgrijselijk slecht. Binnen 4 minuten kregen wij 2 goals om de oren. De eerste goal was een afstandschot, nadat wij de bal onnodig kwijt raakten door de bal simpel in de voeten van de tegenstander te spelen. De tweede goal na rust ontstond uit een corner. Zoals zo vaak stonden wij geparkeerd, geen beweging, Rijsoord reageerde wel en hadden daardoor vrij spel om de bal eenvoudig achter Kaj te tikken.

Daarna golfde het spel heen en weer en waren er de nodige kansen van beide zijden. Gezegd moet worden dat wij heel veel moeite hadden om de bal in het spel te houden. Veel onrustige ballen om zelf maar niet aan de bal te zijn. Maar er werd wel hard geknokt om de opgelopen achterstand weer ongedaan te maken. Dat maakte de wedstrijd zeker het aanzien waard. Maar zou deze strijd en inzet ook beloond worden?
De tijd tikte door en naderde ondertussen het einde van de wedstrijd. Toen was daar toch weer Thomas die met een laatste krachtinspanning Martijn bediende. Martijn ging er als een haas vandaar en tikte de bal beheerst onder de keeper door. De stand was 4-3 met nog 1 minuut op de klok.
Nog één laatste aanzet, nog een keer een poging om de stand gelijk te trekken. Maar de pijp was leeg en de scheids geloofde het uiteindelijk ook wel. Rijsoord ging uiteindelijk terecht met de punten er vandoor. Wij bleven leeggespeeld achter.

Ik denk dat we trots kunnen zijn over de geleverde inzet. Het voetbal was zeker niet super, maar de geleverde arbeid vergoedde veel.

Onze dank gaat uit naar Mees, Kaj en Thomas, spelers van de JO11-1, voor hun geleverde inzet tijdens deze wedstrijd.

Komende zaterdag mogen wij nog één keer de wei in als afsluiting van het seizoen. Dit keer mogen wij thuis aantreden tegen Peursum om 09.30 uur.

Tot dan en voor nu een gezellig pinksterweekend.

HJ