Beloften Meerkerk winnen in leuke wedstrijd van leeftijdsgenoten Almkerk

SV Meerkerk beloften

Almkerk beloften

27 maart 2018 20:00

Dinsdagavond speelde het Beloften Elftal een thuiswedstrijd tegen de leeftijdsgenoten uit Almkerk. Arwin van Dijk en Michael de Boon hadden 13 jongens uitgenodigd en hadden met scheidsrechter Dirk de Ruiter afgesproken dat er mocht worden doorgewisseld, iedereen kon zo op minimaal een uur speeltijd rekenen. Het C-veld is natuurlijk een veld waarop trainingen plaatsvinden, uiteraard zijn er kale plekken, maar doordat het gerold was prima bespeelbaar.

De thuisploeg laat er vanaf minuut 1 geen gras over groeien, enthousiast wordt de aanval gezocht zodra dat mogelijk is. Dat levert al in de eerste 3 minuten 2 grote kansen op, keeper Bouke Steenbekkers slaagt er in om zijn ploeg door de openingsfase heen te slepen. Als de Meerkerkse storm even is uitgeraasd zoeken ook de gasten uit Almkerk de aanval, een paar minuten later is het alle hens aan dek voor het doel van Joeri den Ouden, ook Almkerk weet niet te scoren, al met al is het een wonder dat na een openingsfase van 8 minuten nog geen doelpunten zijn gemaakt.

Na deze hectische openingsfase krijgt Meerkerk de overhand. De verdediging met de jonge backs Daan van der Leun en Joshua Dikici heeft zijn zaakjes prima op orde. Op het middenveld is het Meerkerk dat meestal de touwtjes in handen heeft met voor mij een verrassende positie voor Melvin van den Heuvel, namelijk controlerende middenvelder. Aanvallend heeft Meerkerk ook volop mogelijkheden, Jermy van Dijk, Sander Slomp en Ruben Versluijs spelen vanaf minuut 1.  Later zal ook nog Joop Friedeman invallen, ook hij zal de verdedigers van Almkerk handenvol werk bezorgen.

Misschien zoekt Meerkerk wel te snel de diepte, alleen Daan Kievith kiest regelmatig voor een korte inspeelpass naar één van de middenvelders. Hij zorgt daarmee voor wat rust in het elftal. Al met al is en blijft Meerkerk de beter voetballende ploeg, dat veranderd niet als er na een half uur voor de eerste maal gewisseld wordt. De sterkste pion van Almkerk is de keeper die nog een prima redding moet verrichten op een inzet van Sander Slomp. Zoals zovaak in het voetballen blijkt dat je kansen moet benutten, doe je dat niet dan kan je bij een spaarzame uitval van de tegenstander zomaar de kous op de kop krijgen. Zo ook nu, een uitval van Almkerk wordt net buiten het strafschopgebied met een forse ingreep afgebroken, scheidsrechter de Ruiter kent terecht een directe vrije trap toe. Deze wordt door Milan Schreuders hard en onhoudbaar voor Joeri den Ouden binnen geschoten.  Meerkerk moet dus met een onverdiende 0-1 achterstand gaan rusten.

In de rust worden bij beide ploegen spelers gewisseld, voor de kracht van het geel-zwarte elftal heeft dat niet zo veel gevolgen, het elftal van Almkerk wordt jeugdiger en toch wel iets minder sterk. Kansen voor Meerkerk blijven komen, toch duurt het nog meer dan een kwartier voor de thuisploeg wordt beloond voor zijn goede spel. Mechiel van Zessen zet een 1-2 combinatie op met Ruben Versluijs, hij komt hierdoor oog in oog met de keeper en tikt beheerst de gelijkmaker binnen. Ook Almkerk krijgt hierna nog een grote kans door een misser in de Meerkerkse verdediging, de spits schuift de bal echter naast het doel van Joeri den Ouden.

Tien minuten voor tijd is er een uitgespeelde Meerkerkse aanval die deze keer wel doeltreffend kan worden afgerond door Sander Slomp. Vijf minuten voor tijd krijgt Joop Friedeman de kans om de wedstrijd vanaf de penaltystip definitief te beslissen, zijn inzet wordt gestopt door de keeper, zo blijft het bij een 2-1 overwinning voor Meerkerk.  Uiteindelijk is het jammer  dat door het slechte weer maar weinig mensen de moeite hebben genomen deze wedstrijd te komen bekijken, zij die er wel waren zagen een leuke pot voetbal die goed werd geleid door scheidsrechter Dirk de Ruiter.

Spelers Meerkerk: Joeri den Ouden, Boris Tank, Daan Kievith, Daan van der Leun, Joshua Dikici, Melvin van den Heuvel, Ruben Versluijs, Jacco van Zessen, Jermy van Dijk, Leon de Leeuw, Sander Slomp, Joop Friedeman, Mechiel van Zessen.

K.O.