Beloften elftal niet opgewassen tegen GJS

GJS beloften

SV Meerkerk beloften

9 april 2018 20:00

Maandagavond stond voor het Beloften Elftal een uitwedstrijd op de rol tegen GJS. Deze wedstrijd komt op een lastig moment, dinsdagavond moet Meerkerk 2 een competitiewedstrijd inhalen tegen Roda Boys Bommelerwaard 2. De spelers van het 2e elftal zijn daarom niet beschikbaar. Voor de leiders Arwin van Dijk en Michael de Boon zijn er daarom 2 opties, dan wel deze wedstrijd afgelasten, dan wel  naar GJS gaan met een elftal met vrijwel alleen junioren. Arwin heeft vorige week telefonisch contact opgenomen met GJS en het probleem voorgelegd. GJS in de persoon van hoofdtrainer Cees Lagendijk stelde daarop voor om ook met GJS aan te treden met een erg jonge ploeg.  Een prima oplossing, klasse GJS!

GJS heeft een heel grote jeugdafdeling, het heeft bijvoorbeeld 4 elftallen JO19, ze zijn dus in staat om ook een sterk Beloften Elftal op de been te brengen met zeer jeugdige spelers. Dat onze junioren ploeg, aangevuld met Mechiel van Zessen en Melvin van den Heuvel een zware avond zouden krijgen was daarom vooraf duidelijk. Als de ploeg dan ook nog binnen enkele minuten met 1 – 0 achter komt wordt een flinke nederlaag verwacht.

De geel-zwarten willen het zo ver niet laten komen, er wordt keihard gewerkt voor een zo goed mogelijk resultaat, ook al is dat dan een nederlaag. Duidelijk is dat GJS meer kwaliteit in huis heeft, de Meerkerkse spelers knokken voor wat ze waard zijn, op die manier wordt bereikt dat de meeste duels plaatsvinden op het middenveld. Meerkerk slaagt er heel behoorlijk in om tegen te houden. Eénmaal gaat het helemaal fout, na een half uur spelen wordt er in de verdediging een foute keuze gemaakt die door GJS wordt gebruikt om de stand op 2-0 te brengen. Kort voor het rustsignaal krijgt Jaimy van der Leeden zelfs een kans op een aansluitingsdoelpunt, een Gorcumse verdediger grijpt op het laatste moment in.

De tweede helft weet Meerkerk zelfs door te komen zonder tegendoelpunten. De pas 15-jarige Ruben Verzijl weet met enkele knappe reddingen een  grotere achterstand te voorkomen. De nederlaag was onvermijdelijk, de jongens hebben hun uiterste best gedaan en mogen daar best tevreden mee zijn.

Een bedankje aan Michel Snoey is zeker op zijn plaats, Ed Berendsen zou vanavond als assistent scheidsrechter optreden maar hij was verre van fit. Michel was toevallig op het Hoog aanwezig bij het vertrek van de ploeg naar Gorinchem-Oost, hij was meteen bereid de plaats van Ed in te nemen.

Spelers Meerkerk: Ruben Verzijl, Koen Dekker, Jermy van Dijk, Melvin van den Heuvel, Aron de Jong, Daan van der Leun, Luuk van der Leun, Nils Verhoef, Daan Verhoeven, Ruben Versluijs, Mechiel van Zessen, Jaimy van der Leeden, Klaas Hijkoop, Marvin Vermeulen.

K.O.