SV Meerkerk 3 - Leerdam Sport'55 3

... (vrije trap)

Groep 5 43

15 september 2018 14:30

Vandaag staat de laatste bekerwedstrijd tegen Leerdam Sport op het programma voordat de competitie van start gaat. Ondanks de wanprestatie van vorige week waren er kansen om door te bekeren, maar dan moet er wel gewonnen worden. Helaas kent Meerkerk 3 aan het begin van het seizoen nogal wat personele problemen. Dit is vandaag niet anders; blessures, vakanties en de 3 leiders vonden het nodig om een festival te bezoeken op een wedstrijddag. Ook bij de andere elftallen waren problemen, waardoor Ruben vandaag het doel bij het 2e verdedigde. Gelukkig konden wij Bobby bereid vinden om een wedstrijd met ons mee te keepen. Bedankt Bobby! Daarnaast ging Barry op zaterdagochtend door zijn rug, waardoor die last minute moest afhaken Ondanks alle afwezigen, stonden er uiteindelijk nog 14 selectiespelers op papier.

Reserve-lijer Ralf nam de honneurs waar en zette iedereen op scherp in de kleedkamer. De volgende 11 namen stuurde hij het veld in:

Berry

Klaas – Ralf – Jurre – Rico

Ferry – Bokkie – Appie – Jacco

Sjoerd – Nollie

Richard nam zijn scheidsrechtersbeurt op zich. Ruud Vink en Ruud Vroege sloten de tweede helft aan. Meerkerk begon goed aan de wedstrijd en nam al snel het initiatief. Echter door te veel onrust voorin werd in de beginfase niet veel gecreëerd. Leerdam Sport loerde op de counter en liet ons lekker combineren. Meerkerk kwam beter in zijn spel en langzaamaan begonnen de kansen te komen. Een afgemeten voorzet van Ferry kwam op het hoofd van Nollie, maar die kreeg de bal niet genoeg naar de hoek waardoor de keeper kon pareren. Nollie werd nog 2 keer goed diepgestuurd, maar werd dubieus teruggefloten uit buitenspel. Uit een korte corner van Jacco kon Rico aanleggen op randje 16, maar hij schoot hoog over. Meerkerk had Leerdam Sport bij zijn strot en was nadrukkelijk op zoek naar het openingsdoelpunt. Jammer genoeg ging het tot aan de 16 goed, waarna te vaak de foute keuze werd gemaakt. Dit resulteerde in een 0-0 ruststand.

We spraken af dat we vooral door moesten pakken en dat de kansen vanzelf zouden komen. Met de verse krachten Richard, Ruud en Ruud in het veld werd de tweede helft gestart met de jacht naar de 1-0. Meerkerk was direct fel en jaagde Leerdam Sport op alle hoeken van het veld. Dit resulteerde in een goede kans voor Ruud Vroege, maar die had zijn vizier nog niet op scherp. Ook Nollie werd goed in stelling gebracht door Ruud Vink, maar kon de bal ook niet in het doel krijgen. Nollie werd nogmaals weggestuurd en dribbelde de 16 in, de verdediger van Leerdam Sport trok te laat aan de noodrem waardoor scheidsrechter Appie niks anders kon doen dan de bal op de stip leggen. Rico ging achter de bal staan en schoot koelbloedig de 1-0 tegen de touwen.

Na de 1-0 liet Meerkerk de teugels vieren, waardoor Leerdam Sport gedwongen werd om de aanval te zoeken. Meerkerk bleef lange tijd redelijk eenvoudig overeind, maar werd wel steeds slordiger en leed onnodig vaak balverlies. Leerdam Sport werd gesterkt in deze gedachten en gooide de beuk erin, waardoor het een fysieke strijd op het middenveld werd. Ferry ging goed door op een speler van Leerdam Sport maar die ging onhandig om met de hoge bal, waardoor Ferry ongelukkig de aanvoerder van Leerdam Sport vol in de rug liep. Waardoor Leerdam Sport nog maar eens het vuurtje opstookte. Langzaamaan verloor Meerkerk zijn grip op de wedstrijd en hierdoor moest Sjoerd in de 80ste minuut op randje 16 aan de noodrem trekken. De gevaarlijke indraaiende vrije trap werd door iedereen gemist en belandde zo in het doel, 1-1. Alleen de overwinning telde en ging Meerkerk de druk naar voren verhogen. Er kwamen wat kleine kansjes, maar doordat het veld te groot werd lag de counter op de loer en die volgde dan ook snel. Vlak voor tijd kwam uit onnodig balverlies de dodelijke counter en pakte Leerdam Sport de voorsprong 1-2. In een uiterste poging creëerde Meerkerk nog wat kansen, maar zonder resultaat. Meerkerk verliest en is klaar in de beker. De voorbereiding is enigszins teleurstellend verlopen, maar is mede te wijten aan de personele problemen. De competitie kan zaterdag dan ook met goede moed worden gestart uit bij Unitas!

RvZ