De kop is eraf!

... (intikker)

1 september 2018 14:30

Personele ontwikkelingen

Het seizoen 2018/2019 gaat een bijzonder seizoen worden want het is het laatste seizoen op sportpark ’t Hoog. Opnieuw zijn we ingedeeld in de reserve 4e klasse met een behoorlijk regionaal karakter. Het derde elftal is op een aantal posities gewijzigd. Zo hebben een aantal het elftal verlaten om elders te voetballen (Mattias, Benjamin) en probeert Mike bij de A- selectie zijn plekje te veroveren. Hykie (leider/ speler)  die zich jarenlang belangeloos heeft ingezet voor het derde elftal is op zijn hoogtepunt gestopt bij het derde en voetbalt dit jaar op eigen initiatief voor het 4e elftal.  In de wandelgangen begrepen dat hij zijn specialiteit ook daar direct weer heeft laten zien in de eerste wedstrijd nl. het verprutsen van de 11 metertrap. Vanuit het 4e zal Koen Vermeer aansluiten en hoopt Haag na een langdurige blessure bij ons aan te haken de komende maanden. Ook Jos die al vaker zijn kunsten heeft laten zien vorig seizoen sluit vanuit het 2e dit seizoen bij ons aan. Hykie zal dit seizoen vervangen worden door Boer en Bassie en ook Frank zal zijn oude rol als leider weer oppakken na de terugkeer van zijn wereldreis. Jacco heeft zich na de wedstrijd opgeworpen als matriaalman en Ruben en Jos nemen de boetepot op zich. De leiders hebben zich neergelegd bij het gegeven dat het vinden van een vaste scheidsrechter op ons niveau net zo lang zal duren voordat Feyenoord weer een keer op de Coolsingel staat dus heeft besloten dat per wisselbeurt ieder speler een keer de fluit ter hand zal nemen. Daarmee zijn alle belangrijke functie ingevuld.

De wedstrijd

In een poule met LRC, Leerdam Sport en Ameide lijkt er op voorhand moeilijk geloot echter dat zal de praktijk moeten uitwijzen. Vandaag in ieder geval een heerlijke temperatuur en wordt er gestart met de volgende elf tegen LRC 4:

GK: Ruben. Achterin: Ralf, Bassie, Arjan K, Jurre K. Middenveld: Jos, Cliff, Frank en Ferry. Voorhoede: Ruud en Jacco.

Wissels: Bokkie en van Zee. Boer was de scheidsrechter in de eerste helft.

Meerkerk begint prima aan de wedstrijd en met name Jos en Frank op het middenveld krijgen veel ruimte om de voorhoede aan het werk te zetten. Dat veranderd eigenlijk de hele wedstrijd niet waardoor Jos lekker kan strooien met passes. Jacco en Ruud zijn wel actief maar wissen nog wat scherpte voor de goal maar ach wat wil je de eerste wedstrijd. Er is ook een kans voor Frank die de bal in de uiterste hoek schiet maar die kan nog net gekeerd worden door de keeper van LRC. Bij de zoveelste uitbraak kan Ruud samen met Jacco alleen op de keeper af. De bal wordt te kort teruggelegd waardoor de bal nog weggeschoten lijkt te kunnen worden door de verdediger maar die schiet de bal snoeihard tegen zijn keeper op waardoor de bal in het doel beland. Na de wedstrijd blijkt dat deze speler de voormalig leider/ trainer van Bassie is geweest in de jeugd en dat verklaart hierdoor ook zijn jaarlijks terugkerende eigen goals. Waar we eigenlijk met 3-0 de rust in moeten gaan valt de tegentreffer aan de andere kant. Een te korte terugspeelbal wordt ons fataal waardoor 1-1 de tussenstand is.

Bokkie en van Zee komen in het veld en Bassie neemt de fluit over van Boer die alleen het laatste half uur fit genoeg is om te voetballen. In de 2e helft wordt LRC nog 1 keer gevaarlijk maar let van Zee nog net op tijd op en hindert hij de rechtsbuiten nog dusdanig dat de bal via de lat over gaat. De achterhoede speelt sterk en heeft de boel goed onder controle ondanks de aanwezigheid van voormalig topscorer Andre Zondag in de aanval bij de paars-witte delegatie uit Leerdam. Het wordt 2-1 nadat een hard schot van Ferry onvoldoende verwerkt kan worden door de keeper en wie anders dan Ruud staat op de goede plek om de 2-1 binnen te schieten. Enkele minuten later lijkt de 3-1 binnen te liggen via Ruud maar die wordt na overleg met de grens van LRC vanwege buitenspel afgekeurt. Het is echter wachten op de 3-1 en die valt via nota bena Jurre die de bal via de kluts mee krijgt en zo door kan lopen richting de goal van LRC en rustig de bal binnen schuift. Ook de 4-1 lijkt via Jos te vallen maar zijn harde schot verdwijnt via de lat over de goal. Een verdiende overwinning voor Meerkerk 3.