Streefkerk blij met punt tegen SV Meerkerk

... (kopbal)

9 maart 2019 14:30

L.de Looze

STREEFKERK - De 1-1 voelde voor Streefkerk-trainer Raymond Sponselee niet als verliezen, maar meer als een overwinning. Logisch, want zijn spelers waren lange tijd de onderliggende partij in de zespuntenwedstrijd tegen SV Meerkerk.

"We waren beter en stonden na een halfuur verdiend op voorsprong. Na de tweede onderbreking (wegens onweer - TS) lieten we zelfs de kans op 0-2 liggen. We wonnen alles, maar ook wij koesteren uiteindelijk het puntje", beaamde SV Meerkerk-aanvoerder Thijs van Klij na de 1-1.
"Die gelijkmaker kwam wel vervelend tot stand. Onze doelpuntenmaker Sander Slomp lag geblesseerd op het veld, maar Streefkerk weigerde de bal uit te schieten en scoorde zelfs de gelijkmaker. Onze keeper Wilco den Tuinder duwde uit frustratie een speler omver en kreeg rood. Met de debuterende en pas vijftienjarige Ruben Verzijl op doel zijn we daarna niet meer over de middellijn geweest."
Lijfsbehoud
Sponselee knikte. "Tijdens de tweede rust heb ik mijn spelers gewezen op het belang van deze wedstrijd en dat is opgepikt. Andy van Vugt maakte de gelijkmaker en tegen tien man had Ricardo Boers zelfs de 2-1 op zijn schoen. Maar we hebben niet verloren en zijn weer een stap verder richting lijfsbehoud."