De Alblas ten koste van SV Meerkerk steviger in middenmoot van 3C

27 oktober 2018 15:00

P.v.d.Zwan Jr.

Opstelling SV Meerkerk 1

OUD-ALBLAS - De Alblas heeft goede zaken gedaan door SV Meerkerk met 2-1 te verslaan. De winnende treffer werd in de 70e minuut geproduceerd door verdediger Erwin van der Heijden die een uit de lucht neerdwarrelende bal meteen op zijn slof nam.

Op de nipte overwinning van de thuisploeg viel weinig aan te merken. Vooral in de tweede helft was De Alblas dominant. In de openingsfase van het eerste bedrijf waren de rollen nog omgekeerd. Het door puntengebrek geteisterde Meerkerk schoot sterk uit de startblokken en bekroonde dat goede begin met een doelpunt van Floren Streefkerk. Het was Mike Jongeneel die De Alblas kort voor de pauze op 1-1 zette.

De Alblas ging na rust op zoek naar de voorsprong en de gasten kropen angstig in hun schulp. Nadat Natanja de Haan en Nike Jongeneel beide het aluminium geraakt hadden zorgde Van der Heijden voor de 2-1.

"Een fijne overwinning waarmee we wat afstand nemen van de onderste plaatsen", stelde De Alblas-trainer John den Dunnen vast. "We voetbalden na rust aardig, maar ik denk dat deze groep nog veel beter kan. Ze zullen onbevangener moeten gaan voetballen."

Bij SV Meerkerk toonde assistent-trainer Arwin van Dijk zich realist. "Op de uitslag viel op zich niets af te dingen. Alleen balen dat we onze voorsprong alweer vlak voor rust weggaven en dat er bij 1-1 een goal van Floren Streefkerk onterecht werd afgekeurd."
bron:regio voetbal