Streefkerk beslist duel tegen SV Meerkerk al in eerste helft.

Streefkerk 1

... (intikker)

20 oktober 2018 14:30

W.van Bleek

Opstelling

MEERKERK - Andy van Vugt in de voorhoede en de ijzersterke Pieter van den Berg in de achterste linie maakten het verschil voor Streefkerk tegen gastheer SV Meerkerk. De Strevelanders rustten met 0-2 en vonden het daarna wel prima. In minuut 85 kreeg invaller Mechiel van Zessen de eerste serieuze kans voor de thuisploeg, hij kopte in de handen van keeper Pieter Zeilstra.

"We hebben het zakelijk uitgespeeld", vond Streefkerk-trainer Raymond Sponselee. "De wedstrijd hadden we eerder dicht moeten maken. Aan de andere kant ben ik tevreden dat we de belangrijke 0-2 net voor rust over de streep trekken. De komende weken spelen we tegen sterke tegenstanders. Met deze punten op zak, kunnen we een misstapje maken.”

Dat geldt niet voor tegenstander SV Meerkerk. Trainer Gerrie Schaap was duidelijk. "We mogen blij zijn dat het halverwege geen 0-5 was. We gaven de goals te eenvoudig weg. In de tweede helft herstelden we ons goed en waren we wel de bovenliggende partij." Een juiste analyse van de Bosschenaar, maar vooral ook omdat Streefkerk het initiatief volledig aan Meerkerk liet.

In de eerste helft niet, Uit een derde Streefkerkse doelpoging, al na een kwartiertje spelen, kopte Andy van Vugt op een geweldige manier de 0-1 binnen. Nadat enkele kansen, waaronder van aanvoerder Tim den Besten, om zeep werden geholpen verdubbelde op slag van rust Noah Wols de marge. En de wedstrijd bleek gespeeld.
bron:regio voetbal