Unitas 3 - SV Meerkerk 3

Rick

Wissels: Sjoerd, Sjacco & Barry
Toeschouwers: Appie, Guan & Vethje

Vandaag staat de wedstrijd tegen Unitas 3 op het programma. We hadden wederom wat personele problemen door blessures, vakanties, nieuwe huizen, kinderverjaardagen en vast nog legio andere redenen. Maar uiteindelijk hadden we met hulp van het 4e elftal toch weer 14 spelers op de been.

We begonnen de warming-up in onze nieuwe inloopshirtjes (van de mooie grote gele M) nog in een flauw zonnetje maar daar was de rest van de wedstrijd niks van te merken. Af en toe kwam het er echt met bakken uitzetten. De extra zuurstof in de lucht was dan wel weer lekker ??. Het begin van de wedstrijd was gelijk opgaand, Meerkerk stond goed als team maar creëerde ook nog niet veel kansen. De laatste 20 minuten van de 1e helft zou dit gaan veranderen, Meerkerk nam het heft in handen en begon ook goede kansen te krijgen. Rick fungeerde vandaag als kapstok en deed dit prima. Hij gaf een goede voorzet op Nollie maar die kopte met zijn kale bollie recht in de handen van de keeper. Rick werd ook nog doelpunt ontnomen omdat hij in buitenspel positie zou hebben gestaan. 10 minuten voor rust was het dan toch raak, na een goede pas van Boertie kon Rick alleen op doel af en tikte via de binnenkant van de paal de 0-1 binnen. Van Zee viel in de 1e helft nog uit met een ongelukkige knieblessure, sterkte en hopelijk valt de schade mee. Barry kwam hem vervangen.

In de 2e helft kwam Sjoerd in het veld voor Nollie. Het veld was in de 2e helft nog sneller door de hevige regenval. Het spel werd van beide kanten slordiger en er ontstond een soort hots-knots-begonia-voetbal zonder echt grote kansen. Unitas werd in deze fase wel wat sterker.  Jurre kwam nog lelijk in botsing met de linksbuiten en beide kwamen ze gehavend uit dit duel. Julle met pijn aan zijn kaak en een afgebroken voortand. De aanvaller van Unitas had een jaap in zijn wenkbrauw. Sterkte mannen! Tot de 75e minuut was er eigenlijk weinig aan de hand. Raf kreeg de bal in gespeeld van de keeper. Hij wilde de bal inspelen/wegwerken op de punt van de 16 maar hij werd geblokt en belanden in de voeten van de spits. Bassie kon met een uiterste krachtsinspanning zich nog voor de bal gooien. Maar bij deze actie promoveerde hij de bal tot doelpunt door hem in de kruising te schieten. Ruben zat er nog aan maar kon de bal niet keren. Ik heb weleens gehoord: “ als je de bal aanraakt moet je hem hebben als keeper”. Maar goed het was dus 1-1.

Vanaf dat moment golfde het spel op en neer met kansen over en weer. Ruben had een aantal belangrijke reddingen en ook Meerkerk kreeg haar kansen. Bassie kreeg een paar minuten voor tijd de bal aangespeeld van Boertie en hij wilde verwoestend uithalen. En hoe, deze kanonskogel moet de keeper door de lastig stuit lossen en Sjacco was er als de kippen bij om de winnende treffer binnen te tikken. Opluchting troef, vooral bij Raf & Rubi die zo hun foutje goed gemaakt zagen worden ??. De scheids floot (in zijn gewone kleding, spijkerbroek alles) voor het laatst en Meerkerk pakt haar eerste driepunter van het seizoen.

RB13