SV Meerkerk 4 - Rhelico 2

Rhelico 2

Mark Steehouder (scrimmage)
Rick Kruiswijk (achter standbeen)
Rick Kruiswijk (vrije trap)

18 mei 2019 14:30

Deze dag stond rood gearceerd bij de ons. De dag om revanche te nemen op de eerdere nederlaag van dit seizoen. De titelaspiraties hebben we in de ijskast gezet maar we willen vol voor de 2e plek gaan. Voor de wedstrijd zei de aanvoerder terecht: We moeten ons eigen spel blijven spelen, geen gezeik op hun en de scheids en we gaan winnen.

Deze wedstrijd hadden we een enigszins gewijzigd elftal. Hijkie en Terry waren geblesseerd. Terry onze rots in de branding moest vervangen worden. Helaas was er dit weekend een algeheel keepersprobleem op Meerkerk. Zo erg zelfs dat Nick werd gevraagd of hij bij het 2e wilde keepen. Er zat dus niets anders op dan zelf de handschoenen aan te trekken. Uiteindelijk ging het 2e niet door en sloot Nick weer aan bij ons (Alleen was hij te lui om te keepen).

We begonnen in de volgende opstelling:

Jesper, Koen, Chris, Dylan, Nick, Beun, Ernst, Jacco, Jelle, Mark en Martsen. Op de bank hadden we Bonkie, Niels en Niek.

We begonnen de wedstrijd erg sterk. We kregen een aantal kansen waaronder een kleine kans voor Martsen die hij wellicht had MOETEN maken. Toen sloeg het noodlot toe. Een lange bal van Rhelico viel over de verdediging heen. Nick werd op snelheid geklopt. Jesper kwam nog katachtig uit maar de tegenstander schoot de bal diagonaal onhoudbaar in het doel (kan zijn dat mensen langs de zijlijn dit anders ervaren hebben) 0-1. Ditmaal bleven we niet in een negatieve spiraal hangen. We gingen op de voet verder zoals we begonnen waren. We creëerden veel kansen en met de rust stonden we alweer 3-1 voor.

In de rust werden er gretige honden ingebracht bij ons. Je kon merken dat Bonkie al enige tijd niet gevoetbald had. Hij zat erbovenop om zijn doelpuntjes mee te pikken. De tweede helft zijn we niet meer in de problemen gekomen en voetbalden we de wedstrijd uit naar een veilige stand van 9-1. We mogen trots zijn op hoe we gevoetbald hebben. Na de wedstrijd kwamen we erachter dat Lekvogels zich verslikt heeft in GJS. Dit betekent dat we evt nog een gooi kunnen doen naar het …….

Maar laten we eerst deze vorm meenemen naar volgende week. Dan weet ik zeker dat we kunnen winnen en wat er dan nog staat te wachten staat in de sterren geschreven.

Jesper