Rhelico 2 – SV Meerkerk 4

Rhelico 2

6 oktober 2018 13:00

Op zaterdag 6 oktober was het dan zo ver de wedstrijd tegen de nummer 1 van de competitie van dat moment. ’s Ochtens vroeg kregen we het slechte nieuws dat er een speler door zijn enkel was gegaan door een “stoepje”. Ofdat er ook drank in het spel was laten we maar even in het midden… Maar door dit nieuws hadden we nog maar 12 spelers over om de topper te spelen. Maar na de opbeurende worden van onze echte aanvoerder die na zijn vakantie zijn opwachting weer maakte in de wedstrijd selectie, hadden we weer genoeg moed om weer een potje te voetballen.

Nadat we op een voor ons veel te vroeg tijdstip aanwezig moesten zijn op ’t hoog, waar we wel hoopte dat er een paar mensen de boetepot zouden spekken met te laat komen , maar dat zat er helaas niet in. Na aankomst op het sportpark van Rhelico van oud speler Eric Pieters die af en toe zijn woede niet kan bedwingen was dit een mooie voor bode voor de wedstrijd.

Tijdens het omkleden kregen we mooie woorden van de coach hoe we beter moeten gaan spelen te opzichte van onze vorige wedstrijd die we ternauwernood wonnen. Daarna kregen we de opstelling met Ter in de goal verdediging met Eddie-kipbonk-stofzuiger-William. Middenveld met Beun-Padt-Dylan-Hykie en in de spits Remco en Mark

Bij de tos had de scheids gezegd tegen de aanvoerders dat hij niet alles zou zien wel eens een fout zou maken(wat er behoorlijk wat zouden worden)

De eerste helft was het op het begin behoorlijk aftasten wat de tegenstander zou gaan doen want aangezien ze 2x per week trainen en behoorlijke staf hadden zou je verwachten dat ze ons behoorlijk zouden gaan overlopen maar dat was niet het geval. Na wat kleine kansjes over en weer en wat schoppen van beide partijen kregen er een paar mensen al een laatste waarschuwing (alleen spelers van meerkerk).  5 minuten voor rust kwam rhelico op voorsprong na een schot wat via een speler van richting werd veranderd, in het uiterste hoekje waar onze sluitpost net niet meer bij kon 1-0. Meerkerk liet niet over zich heen lopen en kwam als respons met een mooie aanval over links. Via Hykie met een afgemeten voorzet op Mark die hem voor het intikken had, maar helaas schoot die recht op de keeper waardoor het 1-0 bleef. Na een aanval van Rhelico over links en Eddie die een beetje op de noodrem moest trekken en zijn eerste overtreding maakte kwam de scheids met zijn 1e geel aan zetten, de woorden van de scheids waren spelbederf, niet veel later was er een overtreding van rhelico  waardoor Dylan met de mooie worden kwam van; dit is ook spelbederf maar dit kwam hem ook op een gele kaart te staan waardoor we de laatste minuten van de eerste helft nog met 9 man op de mat stonden.

In de rust werden er wat omzettingen gedaan om met 9 man de pot dicht te houden achterin en misschien via een counter of een foutje van de verdediging op gelijke stand te komen. Nadat we weer met 11 man op het veld stonden ging Meerkerk steeds beter spelen en zo af en toe met een gevaarlijke aanval kwam. Toen kipbonk en Padt van positie wisselde uit eigen initiatief kreeg meerkerk gelijk een goeie aanval over links waarbij de bal bij Mark op randje 16 na een mooie kluts 1 op 1 kwam met de keeper en niet aarzelde en de bal achter de keeper schoot 1-1. Hierdoor kregen we nog meer energie om te gaan winnen van de koploper. Na wat plaagstootjes kwam Rhelico 10 minuten voor tijd weer via een kluts goal op 2-1. Meerkerk had er nog steeds vertrouwen in om een mooi resultaat te halen en we gingen opzoek naar de gelijkmaker, die er ook kwam via een aanval door het midden van het veld waarbij Padt een mooie kans had om te schieten maar Remco nog beter voor de goal zag staan, Remco schoot in de verre hoek in de goal maar via 2 palen rolde de bal achter de doellijn. Heel meerkerk stond te juichen van blijdschap maar tot ieders verbazing zag de scheids er geen goal in waardoor heel Meerkerk tegen de scheids stond te schreeuwen en de laffe spelers van Rhelico door gingen en de 3-1 maakte die weinig spelers zagen, omdat we nog steeds tegen de scheids bezig waren. Hierdoor besloot Meerkerk van het veld te stappen omdat we bestolen waren van de 2-2 . Nadat bijna iedereen al in de kleedkamer zat kwam de aanvoerder toch met een goed besluit om, maar door te voetballen om zo punten in mindering en een boete voor ons zelf tegen te gaan. Na alle commotie stond meerkerk weer aan de aftrap om door te gaan met de wedstrijd, maar Remco was er nog niet mee eens en bleef schelden tegen de scheids waardoor die ook geel kreeg. 2 seconden later bij de aftrap sprak Mark ook nog mooie woorden uit tegen de scheids, waardoor dit hem ook op een gele kaart kwam te staan. Vervolgens wilde Nick zijn donderschot van de aftrap demonstreren maar deze ging helaas over de zijlijn. Nadat Rhelico een ingooi nam, gaf Beun de tegestander een schouderduw in de rug waardoor Beun het op een rooie kaart kwam te staan.

Helaas kan ik hierdoor niet de laatste 10 minuten in verslag brengen.

Beun