Meerkerk 4 vs SC Everstein 4

Stadio: ’t Hoog C

Toeschouweraantal: 9,5

Meerkerk 4 vs SC Everstein 4

‘In mei worden de prijzen verdeeld’. Hiermee geef ik u als lezer de belangrijkste samenvatting van afgelopen weekend. Soms speel je wedstrijden waarbij je vooraf hoopt vooral geen punten te gaan verspelen. Afgelopen zaterdag draaide het echter om gewoon lekker voetballen en zorgen dat je wint. Met dit moraal traden we aan tegen bovengenoemde tegenstander. Te meer omdat de uitwedstrijd niet geheel soepel in winst was omgezet en dus een lastige middag vooraf voorspeld is.

De aanzet tot deze ‘mindset’ werd gedaan door onze jongste supporter Milan die zo zenuwachtig was voor deze pot dat hij dit rond 04u in de ochtend al aan zijn vader liet weten. Al snelde volgde enkele andere jongelingen zijn voorbeeld en met de klassieke #matchday was het moraal weer optimaal neergezet.

Bij afwezigheid van Hans waren er niet al te veel verrassingen in de opstelling en met een arbiter uit het hoogste scheidsrechter segment konden we eerder dan verwacht lekker beginnen. De combinatie van moraal en een goed begin zorgde ervoor dat de openingsfase voor meerkerk was. Dit resulteerde in enkele kansen en mogelijkheden.  Ondanks een dubieus buitenspel geval kwam Meerkerk 4 alsnog op een verdiende 1-0 voorsprong. Mr. Beun had al een aantal keer kunnen oefenen vanaf de rechterkant met het nemen van corners en bij de derde keer was het prachtig raak in de winkelhaak.  We bleven doorgaan waar we mee begonnen waren en niet veel later viel de onvermijdelijke 2-0. Een op het oog houdbare bal voor de keeper werd door de zwabber en aangezette techniek alsnog tot doelpunt verheven.

Als je beter bent dan je tegenstander en de bal simpelweg rond mag gaan, op een niet optimaal veld, van voet tot voet, vallen de goals vanzelf. Hiermee geef ik u als lezer de samenvatting van de eerste helft.

Met enkele wijzigingen in de rust mochten we in de tweede helft lekker door gaan waar we mee bezig waren. Achterin de boel gesloten houden leunend op een uitstekende defensie met Rico als slot op de deur kwam SC Everstein niet verder dan een paar mogelijkheden die uitstekend gepareerd werden. Rick mocht zijn langgekoesterde entree op het middenveld maken en beloonde zijn briezende galop met een doelpunt. 3-0. Hierbij moet aangetekend worden dat de keeper echt kansloos was op de inzet die tot stand was gekomen samen met de verdedigers van SC Everstein.  Geluk dwing je af en het betekende de nekslag voor de laatste ambities die onze tegenstander wellicht nog ergens koesterde. Meerkerk 4 speelde het vervolgens uiterst professioneel uit door achterin de 0 te houden en de bal waar mogelijk lekker te laten gaan. Everstein vond het wel prima en snakte naar een verlossend einde. Maar het hoogtepunt moest nog komen.

Na wederom een goede diepgang van Rick stelde hij Hakiem in staat om een schitterende goal te maken en de bal in het dak van het doel te jagen. Voor zover er nog verzet was, was het nu helemaal gebroken bij Everstein en ondanks enkele mogelijkheden voor Meerkerk was de einduitslag bepaald. Hierbij mag gezegd worden dat Everstein zich een waardig verliezer toonde en er geen Brakelse schoppen werden uitgedeeld, wat de familie Dekker ook een plezierig gegeven vond.

Als je vooraf vooral niet wil verliezen en met een lekkere voetbal middag met 4-0 het veld afstapt heb je het prima gedaan. En ja dan verdien je als collectief (op tijd dus niet te vroeg) een HJ. Er word zo zijdelings al over een evt. kampioenschap gesproken. Met nog 6 wedstrijden te gaan zijn er nog 18 punten te verdienen maar ook te verliezen, kortom gewoon je ding blijven doen. Lekker voetballen met elkaar, plezier maken en de bal laten het werk laten doen. Hiermee geef ik u als lezer een ongevraagde samenvatting van een persoonlijke opinie.  Volgende week wacht ASH op ons, zorgen dat je daar lekker 3 punten gaat halen. Pas in mei worden de prijzen verdeeld.

Met sportieve groet,

Martsen Visser.