Sliedrecht 7 - SV Meerkerk 3

Sliedrecht 7

13 oktober 2018 14:30

Afgelopen zaterdag stond de wedstrijd tegen Sliedrecht op het programma.

Op deze zonovergoten dag hadden enkele van ons wat moeite om naar het voetbalveld van Sliedrecht te komen wegens wegwerkzaamheden en op deze manier pakten sommige nog ff wat "Sliedrecht sightseeing" mee, maar dat was iets om snel te vergeten.

Met name het weer en de wedstrijd waren aanzienlijk meer de moeite waard.

Vandaag misten we door uiteenlopende omstandigheden Ruben, Ferry, Rico en Jos, Bassie en Haag.

Bjorn de keeper van de A maakte zo ver ik weet zijn debuut bij de senioren en deed dit prima.

De 1e 15 minuten gebeurde er niet al te veel en leken beide ploegen aardig aan elkaar gewaagd tot kort daarna Nol een grote kans kreeg maar deze werd door Nol met de buitenkant en de punt van zijn voet (althans zo zag het er vanaf de zijkant uit) gemist. Na 10 minuten moest helaas wel Albert het veld ruimen doordat hij zich verstapte en niet verder kon. Frank verving hem. Jacco die samen met Nollie in de spits was begonnen liet na eerder een paar schoten op doel te hebben gelost wel zien een killer instinct te hebben want niet lang na de kans van Nol schoot Jacco de bal buitenkant links knap langs de keeper en zo stond de 0-1 op het scorebord. Maar Nol zou later zijn kansen nog pakken en dat bleek want uit een corner van van Chistiaan kopte Nol knap raak. De 0-3 kwam voort uit een vrije trap van Koen die slim onder/langs de muur schoot waarbij de bal via de paal bij Jacco (dacht ik) kwam en uiteindelijk bij daar is ie weer Nol. En zo tekende Nol voor zijn 2e van de middag. Was Sliedrecht dan helemaal niet gevaarlijk in de 1e helft?

Er waren zeker wat mogelijkheden, maar een vrije trap werd door Bjorn prima over het doel getikt en daarnaast ging er een schot kort voor het doel langs waarbij we dus goed weg kwamen.

In de 2e helft kwamen Ruud en Barry er in voor Jacco en Nol.

Zaak was om niet te verslappen en dit gebeurde ook niet.

Een mooie aanval opgezet door Pascal en prima gekaatst door Ruud werd hoog in het doel afgerond door Pascal wat de 0-4 betekende na pas een paar minuten in de 2e helft te hebben gespeeld. Sliedrecht leek er niet meer in te geloven en bleef wat pech houden. Zo was er o.a. een bal op de lat en wederom gingen een paar ballen voor het doel langs waardoor Bjorn deze dag zijn doel schoon zou houden. De score liep verder nog uit via Ruud die maar liefst 3x scoorde. Goal 1 kwam via een pass van Barry waarbij Ruud alleen het doel af ging en koelbloedig afrondde. Zijn 2e goal was nadat Nollie de bal vakkundig voor Ruud neer had gelegd zodat deze niet te missen viel ?? en de 3e ben ik even kwijt.

Er waren nog wat meer mogelijkheden maar o.a. Barry had het vizier vandaag niet genoeg op scherp staan nadat hij zelf een paar mogelijkheden had gecreëerd en een goede kans opgezet door Christiaan verprutste.

Samenvattend een terechte overwinning/sportieve wedstrijd met een goede scheidsrechter waarbij de achterhoede de boel redelijk dicht hield, een goed spelend middenveld en de voorhoede die op een enkeling na wist te scoren.

Volgende week zijn we vrij zodat de batterij volledig opgeladen zou moeten zijn voor de thuiswedstrijd tegen Altena op 27 oktober.

BB.