Hardinxveld 6 - SV Meerkerk 3

Barry Boom (schot)
Jurre Kon (corner)

17 november 2018 14:30

Vandaag stond de uitwedstrijd tegen Hardinxveld op het programma. Een waterig zonnetje, een koude wind en kunstgras waren de ingrediënten van vandaag. We misten een flink aantal spelers door blessures, vakanties etc.. Daarnaast hebben wij Albert afgestaan aan de Veteranen omdat zij wel een beetje extra power konden gebruiken. Uit betrouwbare bron heb ik gehoord dat hij daar wel gewoon 90 minuten speelt… Ruudjes moest campagne voeren voor zijn plekkie in de raad van de nieuwe kiesgemeente dus die stond lekker bloemen uit te delen op de markt bij de papa van Hijkie.

De opstelling van vandaag:

Ruben
Jurre, Bassie & Ralf, Klaas
Sjoerd, Bok & Boertie, Cliff
         Sjacco & Bar

Wissels: van Zee & Spa

Om klokslag half 3 floot de scheidsrechter voor het begin van de wedstrijd. De wedstrijd begon een beetje rommelig. Wij waren wat onrustig aan de bal, even wennen aan de omstandigheden. We kwamen er in die tijd een aantal keer gevaarlijk uit omdat Sjacco en Barry de bal voorin goed vasthielden. Dit zorgde na een kwartier voor de voorsprong. Barry gaf de voorzet, Sjacco legde de bal héél leep met zijn hoofd panklaar voor Cliff. De keeper was al verslagen door dit subtiele handigheidje van Sjacco en zo kon Cliff zijn 1e goal van het seizoen maken. Een paar minuten later stuurde Sjacco met een mooie bal door de lucht Barry de diepte in. Die scoorde met een schuiver zijn 1e van deze middag. Meerkerk ging steeds beter voetballen en er leek geen vuiltje aan de lucht. De scheids vond dat het wel iets te makkelijk ging allemaal. Om nog steeds onverklaarbare reden gaf hij een penalty aan Hveld, zelfs de spelers van Hveld waren verbaasd. Bokkie zou een overtreding gemaakt hebben bij een corner, nu had hij op zich wel direct de goede te pakken maar deze beslissing sloeg als een tang op een varken. Toen hij vlak daarna ook nog de 2e goal van Cliff afkeurde, hij zou al gefloten hebben voordat de goal gemaakt werd, was het definitief niet meer onze grote vriend. In de rust werd besproken dat we vooral rustig moesten blijven en lekker blijven voetballen. Dan was er geen vuiltje aan de lucht. Van Zee kwam erin voor Klaas na een tijdje blessureleed dus die kon zijn rentree weer maken.

De 2e helft begonnen we erg sterk. Binnen no time had Barry de 1-3 al in het mandje liggen. Waarschijnlijk hebben de leiders het al die tijd verkeerd gezien, Bar is gewoon een spits! Na deze goal werd er heerlijk gevoetbald. Kansen werden er volop gecreëerd en de uitslag had nog wel wat groter mogen uitvallen. Uiteindelijk scoorde Jurre nog vanuit een corner, hij tikte hem laffies in de winkelhaak. Verder zorgde Bassie voor het sluitstuk van de middag, wat een wereldgoal. Kennen jullie allemaal de goal van Marco van Basten tegen Fc den Bosch, die omhaal? Zo soepel zag deze goal er ook uit. Eerlijkheid gebied te zeggen dat de eindstand eigenlijk maar 1-4 was maar de scheids heeft 1-5 doorgegeven aan de KNVB. Stiekem toch onze grote vriend, een echt spookdoelpunt dus. Die schrijf ik graag op mijn naam 😉. En uiteraard om de boetepot mannen een hart onder de riem te steken nadat zij alle drie even in de buidel tasten omdat er geen vervanger was aangewezen voor het verslag. Even aftikken mannen, dank u!

RB13